Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » 8EW 009 144-601 behr hella service

Wentylator, kondensator klimatyzacji 8EW 009 144-601 BEHR HELLA SERVICE

8EW 009 144-601 Wentylator, kondensator klimatyzacji BEHR HELLA SERVICE
behr hella 8EW 009 144-601

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numery handlowe:

_BEHRHELLASERVICE_

numer części:

8EW 009 144-601

Średnica [mm]:290
Wyposażenie pojazdu:dla pojazdów z klimatyzacją
Moc znamionowa [W]:220/60
Ilość biegunów:3
Napięcie znamionowe:12

Status produktu: Normal

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, kondensator klimatyzacji 8EW 009 144-601 BEHR HELLA SERVICE

numery OEM:
AUDI      1C0 959 455 C
AUDI      1C0959455C
AUDI      1J0 959 455 K
AUDI      1J0 959 455 M
AUDI      1J0959455K
AUDI      1J0959455M
SEAT      1C0 959 455 C
SEAT      1C0959455C
SEAT      1J0 959 455 K
SEAT      1J0 959 455 M
SEAT      1J0959455K
SEAT      1J0959455M
SKODA      1C0 959 455 C
SKODA      1C0959455C
SKODA      1J0 959 455 K
SKODA      1J0 959 455 M
SKODA      1J0959455K
SKODA      1J0959455M
SKODA      6Q0 959 455 L
SKODA      6Q0959455L
VOLKSWAGEN      1C0 959 455 C
VOLKSWAGEN      1C0959455C
VOLKSWAGEN      1J0 959 455 K
VOLKSWAGEN      1J0 959 455 M
VOLKSWAGEN      1J0959455K
VOLKSWAGEN      1J0959455M

Zastosowanie Wentylator, kondensator klimatyzacji 8EW 009 144-601 BEHR HELLA SERVICE w samochodach:

Opinie Klientów o Wentylator, kondensator klimatyzacji 8EW 009 144-601 BEHR HELLA SERVICE:

Robert, Frysztak
2025-04-15
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Janusz, Warszawa
2021-07-12
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.