Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » 8EW 351 040-111 behr hella service

Wentylator, kondensator klimatyzacji 8EW 351 040-111 BEHR HELLA SERVICE

8EW 351 040-111 Wentylator, kondensator klimatyzacji BEHR HELLA SERVICE

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

8EW 351 040-111

Średnica [mm]:396
Moc znamionowa [W]:360
Ilość biegunów:3
Napięcie znamionowe:12

Status produktu: Normal

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, kondensator klimatyzacji 8EW 351 040-111 BEHR HELLA SERVICE

numery OEM:
BMW      6 908 030
BMW      6 919 057
BMW      6 921 395
BMW      6 921 946
BMW      64 50 6 908 030
BMW      64 54 6 919 057
BMW      64 54 6 921 395
BMW      64 54 6 921 946
BMW      64 54 8 380 781
BMW      8 380 781

Zastosowanie Wentylator, kondensator klimatyzacji 8EW 351 040-111 BEHR HELLA SERVICE w samochodach:

Opinie Klientów o Wentylator, kondensator klimatyzacji 8EW 351 040-111 BEHR HELLA SERVICE:

Robert, Frysztak
2025-04-15
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Janusz, Warszawa
2021-07-12
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.