Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » 803-0008 tyc europe b.v.

Wentylator, chłodzenie silnika 803-0008 TYC EUROPE B.V.

803-0008 Wentylator, chłodzenie silnika TYC EUROPE B.V.
tyc 803-0008
Wentylator, chłodzenie silnika 803-0008
803-0008
tyc 803-0008 Wentylator, chłodzenie silnika
770.00 zł
Kup

przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Piątek: 1 szt.
 
    Ocena:
numer części:

803-0008

producent:

TYC EUROPE B.V.

Wyposażenie pojazdu dla pojazdów z klimatyzacją
Średnica [mm] 400
Moc znamionowa [W] 390
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z ramą wentylatora chłodnicy (Zarge)
Liczba łopatek wentylatora 10
Ilość czopów 3
Kształt obudowy wtyczki owalny
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze sterownikiem
Rodzaj rejestracji Sprawdzony zgodnie z CE
nr EAN 8717475053722

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika 803-0008 TYC EUROPE B.V.

Wentylator chłodnicy (z obudową) pasuje do: BMW 5 (E39) 2.0-4.9 09.95-05.04

Wentylator, chłodzenie silnika 803-0008 ma zastosowanie do modeli samochodów

BMW

3 coupe, 3 Touring, Z8 Roadster, X5, 3, 3 Compact, 7

Numery OE Wentylator, chłodzenie silnika 803-0008 producenta TYC EUROPE B.V.

BMW

64506908030, 64546919057, 64546921395, 64546921946, 64548380781, 64548380782, 6908030, 6919057, 6921395, 6921946, 8380781, 8380782

numery OEM:
BMW      64506908030
BMW      64546919057
BMW      64546921395
BMW      64546921946
BMW      64548380781
BMW      64548380782
BMW      6908030
BMW      6919057
BMW      6921395
BMW      6921946
BMW      8380781
BMW      8380782

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika 803-0008 TYC EUROPE B.V. w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.