Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » 0639752 van wezel

Wentylator, kondensator klimatyzacji 0639752 VAN WEZEL

0639752 Wentylator, kondensator klimatyzacji VAN WEZEL

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

0639752

producent:

VAN WEZEL

Strona zabudowy z przodu
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z silnikiem elektrycznym
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z ramą wentylatora chłodnicy (Zarge)
nr EAN 5410909345389

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, kondensator klimatyzacji 0639752 VAN WEZEL

Wentylator chłodnicy (z obudową) pasuje do: BMW 5 (E39) 2.0-4.9 09.95-05.04

Wentylator, kondensator klimatyzacji 0639752 ma zastosowanie do modeli samochodów

BMW

3 coupe, 3 Touring, Z8 Roadster, X5, 3, 3 Compact, 7

Numery OE Wentylator, kondensator klimatyzacji 0639752 producenta VAN WEZEL

BMW

64506908030, 64546921946, 64546919057, 64546921395

numery OEM:
BMW      64506908030
BMW      6454-6921-946
BMW      64546919057
BMW      64546921395
BMW      64546921946

Zastosowanie Wentylator, kondensator klimatyzacji 0639752 VAN WEZEL w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.