Do 29.08 infolinia nie będzie dostępna z powodu przerwy urlopowej. Zamówienia realizowane są normalnie.
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Daihatsu CHARADE IV (G200, G202) 1.3 16V (1996.05-1999.11) 75km » AX0080 birth
wybrany samochód: 
Daihatsu Charade Iv (g200, G202) 1.3 16v (1996.05-1999.11) 75km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny AX0080 BIRTH

AX0080 Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny BIRTH

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

AX0080

producent:

BIRTH

Status produktu: Normalny
Długość 2 [mm]313
Długość [mm]330
Masa [g]620
Gwint zewn. 1 [mm]M 14x1,5
Gwint zewn. 2 [mm]M 14x1,5
Strona zabudowyOś przednia po obydwu stronach
MateriałStal
nr EAN1000000009324

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny AX0080 BIRTH

numery OEM:
AUDI      6R0 423 810
AUDI      8Z0 423 803C
AUDI      8Z0 423 804C
AUDI      8Z0 423 804F
VOLKSWAGEN      6R0 423 810
VOLKSWAGEN      8Z0 423 803C
VOLKSWAGEN      8Z0 423 804C
VOLKSWAGEN      8Z0 423 804F

Zastosowanie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny AX0080 BIRTH w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.