Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Audi A8 D2 (4D2, 4D8) 2.5 TDI quattro (2000.09-2002.09) 180km » RS0289 birth
wybrany samochód: 
Audi A8 D2 (4d2, 4d8) 2.5 Tdi Quattro (2000.09-2002.09) 180km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego RS0289 BIRTH

RS0289 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego BIRTH

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

RS0289

producent:

BIRTH

Status produktu: Normalny
Długość 2 [mm]128
Długość [mm]146
Masa [g]380
Gwint wewnętrzny 1 [mm]M 12x1,5
Gwint zewn. 2 [mm]M 10x1,25
Strona zabudowyoś przednia, z lewej
Wymiar stożka [mm]12
MateriałStal
nr EAN1000000056648

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego RS0289 BIRTH

numery OEM:
ALFA ROMEO      60809495
ALFA ROMEO      7591216
ALFA ROMEO      9947437
FIAT      60806356
FIAT      60809495
FIAT      7591216
FIAT      7678718
FIAT      9947437
FIAT      9950671
LANCIA      60806356
LANCIA      60809495
LANCIA      7591216
LANCIA      7678718
LANCIA      9947437
LANCIA      9950671

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego RS0289 BIRTH w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.