Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » G1-016 optimal

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-016 OPTIMAL

G1-016 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego OPTIMAL
optimal G1-016
45.01 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Wtorek
1 szt. wysyłka Środa

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 1 szt.
 
    Ocena:
numer części:

G1-016

producent:

OPTIMAL

Strona zabudowy zewnętrzny
Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy z lewej
Długość [mm] 128
Wymiar stożka [mm] 12
Gwint wewnętrzny [mm] M12 x 1,50 RHT F
parzyste numery artykułów G1-015
Zbieżność stożka 1/10
nr EAN 4031185910163

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-016 OPTIMAL

KOŃCÓWKA DR OPTIMAL G1-016 LEWA FIAT BRAVA,TIPO/ALFA 155/LANCIA DEDRA

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-016 ma zastosowanie do modeli samochodów

ALFA ROMEO

166, 147, GT, 159, BRERA, SPIDER, MITO

FIAT

MULTIPLA, STRADA, PUNTO, DOBLO, STILO, DUCATO, ULYSSE

LANCIA

LYBRA, LYBRA SW, THESIS, PHEDRA, YPSILON, MUSA, DELTA III

Numery OE Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-016 producenta OPTIMAL

ALFA ROMEO

07591216, 09947437, 7591216

FIAT

7591216

LANCIA

7591216

numery OEM:
ALFA ROMEO      07591216
ALFA ROMEO      09947437
ALFA ROMEO      7591216
FIAT      7591216
LANCIA      7591216

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-016 OPTIMAL w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.