Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » 19835 sidem

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 19835 SIDEM

19835 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego SIDEM

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

19835

producent:

SIDEM

Strona zabudowy z lewej
Zbieżność stożka 1/10
Długość [mm] 128
Wymiar gwintu FM12X1,5R
Wymiar stożka [mm] 12
Rozmiar gwintu 1 MM10x1,25R
parzyste numery artykułów 19836
nr EAN 5413978106769

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 19835 SIDEM

numery OEM:
ALFA ROMEO      767 87 18
ALFA ROMEO      994 74 37
ALFA ROMEO      995 06 71
FIAT      754 55 82
FIAT      759 12 16
FIAT      994 74 37
FIAT      995 06 71
LANCIA      608 09 612
LANCIA      754 55 82
LANCIA      759 12 16
LANCIA      994 74 37
LANCIA      995 06 71

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 19835 SIDEM w samochodach:

Opinie Klientów o Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 19835 SIDEM:

Michał, Gorzów Wielkopolski
2021-10-25
 5/5
Wygląda na trwały, czas pokaże.
Michał, Gorzów Wielkopolski
2021-10-25
 5/5
Wygląda na trwały, czas pokaże.

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.