Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » 0290289 ocap

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 0290289 OCAP

0290289 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego OCAP
 

    Ocena:
numer części:

0290289

producent:

OCAP

Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy z lewej
Strona zabudowy zewnętrzny
Rodzaj gwintu z bieżnikiem prawostronnym
Gwint wewnętrzny [mm] M12X1,5
parzyste numery artykułów 0280289
nr EAN 8054682001017

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 0290289 OCAP

KOŃCÓWKA DR OCAP 0290289 FIAT TIPO LEWA
numery OEM:
ALFA ROMEO      60 565 706
ALFA ROMEO      60806356
ALFA ROMEO      9 947 435
ALFA ROMEO      9947437
ALFA ROMEO      9947767
FIAT      60 565 706
FIAT      608 09 495
FIAT      60806356
FIAT      7591216
FIAT      7678718
FIAT      9 947 435
FIAT      9947437
LANCIA      608 09 495
LANCIA      608 09 612
LANCIA      60806356
LANCIA      7591216
LANCIA      7678718
LANCIA      9 947 435
LANCIA      9947437
LANCIA      995 06 71

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 0290289 OCAP w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.