Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Mazda CX-30 (DM) SKYACTIV-G M Hybrid AWD (DMEW, DMFW) (2020.01-???) 150km » RS3969 birth
wybrany samochód: 
Mazda Cx-30 (dm) Skyactiv-g M Hybrid Awd (dmew, Dmfw) (2020.01-???) 150km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego RS3969 BIRTH

RS3969 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego BIRTH

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

RS3969

producent:

BIRTH

Status produktu: Normalny
Długość 2 [mm]220
Długość [mm]240
Masa [g]850
Gwint wewnętrzny 1 [mm]M 14x1,5
Gwint zewn. 2 [mm]M 12x1,5
Strona zabudowyoś przednia, z lewej
Wymiar stożka [mm]14
MateriałStal
nr EAN1000000069426

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego RS3969 BIRTH

numery OEM:
FORD      1 020 497
FORD      1 092 380
FORD      1 234 259
FORD      1058380
FORD      1092382
FORD      1121508
FORD      1233552
SEAT      7M0 422 817
SEAT      7M0 422 817A
SEAT      7M0 422 817B
SEAT      7M3 422 817
VOLKSWAGEN      7M0 422 817
VOLKSWAGEN      7M0 422 817A
VOLKSWAGEN      7M0 422 817B
VOLKSWAGEN      7M3 422 817

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego RS3969 BIRTH w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.