Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z instrukcją montażu |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z podkładką wytłumiającą |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z zamkiem |
Materiał | Low-Metallic |
Oznaczenie kontrolne | ECE-R90 |
Numer WVA | 23203 |
Grubość [mm] | 18,5 |
Szerokość [mm] | 150,4 |
Wysokość [mm] | 58,2 |
Wysokość 2 [mm] | 61,1 |
Szerokość 2 [mm] | 151,4 |
System hamulcowy | ATE |
nr EAN | 3165143660539 |
Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet 0 986 424 558 BOSCH
COUGAR, FOCUS I, FOCUS I Turnier, FIESTA, TRANSIT, MAVERICK, ESCORT CLASSIC
323 S VI, 323 F VI, B-SERIE, PREMACY, MPV II, TRIBUTE, 6
1101462, 1101464, 1128463, 1145299, 1206064, 1236880, 1355950, 1359884, 1521328, 4M5J2K021AA, 5S6Y2K021AA, MEYS6J2K021DD, MEYS6J2K021, YS612K021DA, YS6J2K021DB, YS6J2K021DC
1E103323Z, DDY23328Z, DDY3328Z
FORD | 1101462 | |
FORD | 1101464 | |
FORD | 1128463 | |
FORD | 1145299 | |
FORD | 1206064 | |
FORD | 1236880 | |
FORD | 1355950 | |
FORD | 1359884 | |
FORD | 1521328 | |
FORD | 4M5J 2K021-AA | |
FORD | 5S6Y2 K021 AA | |
FORD | MEYS6J 2K021-DD | |
FORD | MEYS6J2K021 | |
FORD | YS612 K021 DA | |
FORD | YS6J 2K021 DB | |
FORD | YS6J 2K021-DC | |
MAZDA | 1E10 33 23Z | |
MAZDA | DDY23328Z | |
MAZDA | DDY3328Z |
Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet 0 986 424 558 BOSCH w samochodach:
Opinie Klientów o Klocki hamulcowe - komplet 0 986 424 558 BOSCH:
Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
Budowa i właściwości techniczne
Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.
Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
Dobór i eksploatacja
Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
Asortyment
W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.
Bosch jest jednym z największych producentów samochodowych części zamiennych na świecie. We współczesnym samochodzie trudno jest znaleźć podzespoły, których producntem lub współproducentem jest Bosch. Począwszy od systemów elektrycznych i elektronicznych, przez wycieraczki, po układ hamulcowy.
Części Bosch sprawdzają się w samochodach każdego typu i są chętnie stosowane przez mechaników samochodowych, co świadczy o ich niezawodności.