Styk ostrzegawczy o zużyciu | z akustycznym czujnikiem zużycia | |
Materiał | Low-Metallic | |
Oznaczenie kontrolne | ECE-R90 | |
Numer WVA | 21378 | |
Grubość [mm] | 15 | |
Szerokość [mm] | 118,8 | |
Wysokość [mm] | 52,2 | |
Ograniczenia producenta | AKEBONO System | |
nr EAN | 4047024044258 |
Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet 0 986 493 790 BOSCH
FORD | 3477468 | |
FORD | 3521847 | |
FORD | E92Z 2001 A | |
FORD | V9118X003 | |
MAZDA | 1U0H 33 28Z | |
MAZDA | AY040MA002 | |
MAZDA | G1YH 33 23Z | |
MAZDA | G1YH 33 28Z | |
MAZDA | G1YH3328Z3Z | |
MAZDA | G211 33 28Z | |
MAZDA | G212 33 23Z | |
MAZDA | G212 33 28ZA | |
MAZDA | G225 33 23Z | |
MAZDA | G225 33 28Z | |
MAZDA | G235 33 28Z | |
MAZDA | G717 33 28Z | |
MAZDA | G718 33 28Z | |
MAZDA | G718-33-28ZA | |
MAZDA | G7183328ZAZ | |
MAZDA | GJ21 33 28Z | |
MAZDA | GJ21 33 28ZA | |
MAZDA | GJ21 33 28ZB | |
MAZDA | GJY1 33 28Z | |
MAZDA | GJY1 33 28Z9A | |
MAZDA | GN51 33 23Z | |
MAZDA | GN51 33 28Z | |
MAZDA | GN51 33 28Z9A | |
MAZDA | GN513328Z3Z | |
MAZDA | GN60 33 23Z | |
MAZDA | GN60 33 28Z | |
MAZDA | GN603328Z3Z | |
MAZDA | V9118X003 |
Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet 0 986 493 790 BOSCH w samochodach:
Opinie Klientów o Klocki hamulcowe - komplet 0 986 493 790 BOSCH:
Klocki hamulcowe stanowią jeden z dwóch elementów układu tarczowego. Odpowiadają za zwalnianie i zatrzymywanie pojazdu poprzez dociśnięcie ich powierzchni do powierzchni tarczy hamulcowej. Powstające wówczas tarcie oraz opór materiałów powodują wyhamowanie prędkości obrotowej kół, aż do całkowitego zatrzymania pojazdu. Za dociskanie klocków odpowiada specjalny mechanizm hydrauliczny uruchamiany przez naciśnięcie pedału hamulca.
W typowym hamulcu tarczowym klocki hamulcowe są zamontowane na stałe w nieruchomym zacisku. Nie są jednak całkiem pozbawione możliwości zmiany pozycji, gdyż mogą się przemieszczać w jednej płaszczyźnie – w kierunku tarczy i z powrotem. Po wciśnięciu pedału hamulca następuje uruchomienie pompy hydraulicznej, która tłoczy płyn hamulcowy do tłoczka. Dociska on klocki do tarczy powodując hamowanie pojazdu.
Nietrudno sobie wyobrazić, jakim obciążeniom muszą sprostać klocki hamulcowe, aby zatrzymać rozpędzony samochód. Z tego powodu charakteryzują się one wielowarstwową budową oraz są wykonywane z wytrzymałych materiałów. Podstawę klocka stanowi płytka nośna, na której znajduje się specjalna warstwa tłumiąca drgania. Jest ona również odpowiedzialna za ochronę zacisków przed nagrzaniem podczas hamowania. Warstwę zewnętrzną tworzy materiał cierny. Jego skład jest indywidualnie opracowywany przez producenta, decyduje o jakości oraz cenie klocków.
Klocki hamulcowe są częściami samochodowymi, które ulegają intensywnemu zużywaniu się podczas eksploatacji. Dlatego producenci samochodów zalecają ich wymianę – dwukrotnie częściej niż tarcz, czyli co 30-45 tys. km. Częstotliwość wymiany jest uzależniona od stylu jazdy i rodzaju przemierzanych tras. W ofercie mamy różne modele klocków przeznaczone do wielu marek samochodów, a produkowane przez sprawdzone i cenione na rynku firmy. A asortymencie mamy klocki hamulcowe firm Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE oraz kilku innych.
Bosch jest jednym z największych producentów samochodowych części zamiennych na świecie. We współczesnym samochodzie trudno jest znaleźć podzespoły, których producntem lub współproducentem jest Bosch. Począwszy od systemów elektrycznych i elektronicznych, przez wycieraczki, po układ hamulcowy.
Części Bosch sprawdzają się w samochodach każdego typu i są chętnie stosowane przez mechaników samochodowych, co świadczy o ich niezawodności.