Styk ostrzegawczy o zużyciu | z akustycznym czujnikiem zużycia |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z instrukcją montażu |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z podkładką wytłumiającą |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | ze śrubami |
Materiał | Low-Metallic |
Oznaczenie kontrolne | ECE-R90 |
Numer WVA | 23605 |
Liczba śrub | 2 |
Liczba piór | 8 |
Grubość [mm] | 15,5 |
Szerokość [mm] | 131 |
Wysokość [mm] | 44,2 |
nr EAN | 4047024834576 |
Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet 0 986 494 458 BOSCH
ASTRA G, ARENA, ARENA Combi, MONTEREY B, FRONTERA B, MO, ZAFIRA A
JIMNY samochód terenowy zamknięty, GRAND VITARA I, CARRY, WAGON R+, IGNIS I, LIANA, ALTO VI
LEGACY III, IMPREZA, OUTBACK, FORESTER, JUSTY III, LEGACY IV, TRIBECA
1605976, 4704578, 9194893, 9214424, 9214835, 93173148
5581083E00000, 5581084E01000, 5581083E00, 5581084E00, 5581084E01
OPEL | 1605976 | |
OPEL | 4704578 | |
OPEL | 9194893 | |
OPEL | 9214424 | |
OPEL | 9214835 | |
OPEL | 93173148 | |
SAAB | 16 05 976 | |
SAAB | 47 04 578 | |
SAAB | 91 94 893 | |
SAAB | 92 14 424 | |
SAAB | 92 14 835 | |
SAAB | 93173148 | |
SUZUKI | 55810 83E00 000 | |
SUZUKI | 55810 84E01 000 | |
SUZUKI | 55810-83E00 | |
SUZUKI | 55810-84E00 | |
SUZUKI | 55810-84E01 | |
VAUXHALL | 1605976 | |
VAUXHALL | 4704578 | |
VAUXHALL | 91 94 893 | |
VAUXHALL | 92 14 424 | |
VAUXHALL | 92 14 835 | |
VAUXHALL | 93173148 | |
CHEVROLET | 1605976 | |
CHEVROLET | 4704578 | |
CHEVROLET | 9194893 | |
CHEVROLET | 9214424 | |
CHEVROLET | 9214835 | |
CHEVROLET | 93 173 148 | |
HOLDEN | 1605976 | |
HOLDEN | 4704578 | |
HOLDEN | 9194893 | |
HOLDEN | 9214424 | |
HOLDEN | 9214835 | |
HOLDEN | 93 173 148 |
Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet 0 986 494 458 BOSCH w samochodach:
Opinie Klientów o Klocki hamulcowe - komplet 0 986 494 458 BOSCH:
Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
Budowa i właściwości techniczne
Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.
Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
Dobór i eksploatacja
Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
Asortyment
W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.
Bosch jest jednym z największych producentów samochodowych części zamiennych na świecie. We współczesnym samochodzie trudno jest znaleźć podzespoły, których producntem lub współproducentem jest Bosch. Począwszy od systemów elektrycznych i elektronicznych, przez wycieraczki, po układ hamulcowy.
Części Bosch sprawdzają się w samochodach każdego typu i są chętnie stosowane przez mechaników samochodowych, co świadczy o ich niezawodności.