Styk ostrzegawczy o zużyciu | z akustycznym czujnikiem zużycia |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z podkładką wytłumiającą |
Numer artykułu zalecanego dodatku | SELECTIVE |
Materiał | Low-Metallic |
Oznaczenie kontrolne | ECE-R90 |
Numer WVA | 21754 |
Grubość [mm] | 16,6 |
Szerokość [mm] | 131,4 |
Wysokość [mm] | 51,5 |
Ograniczenia producenta | SUMITOMO System |
nr EAN | 3165143661987 |
Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet 0 986 424 694 BOSCH
FORD | 3401278 | |
MAZDA | 1U0J 33 28Z | |
MAZDA | 1U0L 33 28Z | |
MAZDA | 1U1E 33 28Z | |
MAZDA | C1Y0 33 23Z | |
MAZDA | C1Y0 33 23ZA | |
MAZDA | C1Y0 33 28Z | |
MAZDA | C1Y0 33 28ZA | |
MAZDA | CBY0 33 23Z | |
MAZDA | CBY0 33 28Z | |
MAZDA | CBY1 33 23Z | |
MAZDA | CBY1 33 23ZA | |
MAZDA | CBY1 33 23ZB | |
MAZDA | CBY1 33 23ZC | |
MAZDA | CBY1 33 23ZD | |
MAZDA | CBY1 33 23ZE | |
MAZDA | CBY1 33 23ZF | |
MAZDA | CBY1 33 23ZG | |
MAZDA | CBY1 33 28Z | |
MAZDA | CBY1 33 28ZB | |
MAZDA | CBY1 33 28ZC | |
MAZDA | CBY1 33 28ZD | |
MAZDA | CBY1 33 28ZF | |
MAZDA | CBY1 33 28ZG | |
MAZDA | CBY13328ZE | |
MAZDA | CBY4-03-323Z | |
MAZDA | F42Z2001B | |
MAZDA | F6ZZ2001AA | |
MAZDA | G7Y6 33 23ZA | |
MAZDA | G7Y6 33 28ZB | |
MAZDA | G7Y6-33-23Z | |
MAZDA | G7Y6-33-28ZA | |
MAZDA | GAYR3328ZA9C | |
MAZDA | GBYH 33 23Z | |
MAZDA | GBYH 33 23ZA | |
MAZDA | GBYH 33 23ZB | |
MAZDA | GCYD 33 23ZD | |
MAZDA | GCYD 33 23ZE | |
MAZDA | GCYD 33 28ZA | |
MAZDA | GCYD 33 28ZB | |
MAZDA | GCYD 33 28ZC | |
MAZDA | GCYD 33 28ZD | |
MAZDA | GCYD 33 28ZE | |
MAZDA | GCYD3323ZB | |
MAZDA | GEYT 33 28Z | |
MAZDA | GEYT3323Z | |
MAZDA | GEYV 33 28Z | |
MAZDA | GGYA 33 23ZC | |
MAZDA | GHYD 33 28ZA | |
MAZDA | V9118X024 |
Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet 0 986 424 694 BOSCH w samochodach:
Opinie Klientów o Klocki hamulcowe - komplet 0 986 424 694 BOSCH:
Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
Budowa i właściwości techniczne
Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.
Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
Dobór i eksploatacja
Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
Asortyment
W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.
Bosch jest jednym z największych producentów samochodowych części zamiennych na świecie. We współczesnym samochodzie trudno jest znaleźć podzespoły, których producntem lub współproducentem jest Bosch. Począwszy od systemów elektrycznych i elektronicznych, przez wycieraczki, po układ hamulcowy.
Części Bosch sprawdzają się w samochodach każdego typu i są chętnie stosowane przez mechaników samochodowych, co świadczy o ich niezawodności.