Typ tarczy hamulcowej | wentylowany wewnętrznie | |
Ilość otworów | 4 | |
Typ tarczy hamulcowej | Szczelinowy | |
Średnica otworu centrującego [mm] | 63,6 | |
Grubość tarczy hamulcowej [mm] | 22 | |
Moment dokręcenia [Nm] | 85 | |
Minimalna grubość [mm] | 20 | |
Powierzchnia | pokryty | |
Wysokość [mm] | 43,5 | |
średnica zewnętrzna [mm] | 258 | |
nr EAN | 8020584011461 |
Dodatkowe informacje o produkcie Tarcza hamulcowa, BREMBO MAX LINE 09.7806.75 BREMBO
COUGAR, FOCUS I, FOCUS I Turnier, FIESTA, TRANSIT, MAVERICK, ESCORT CLASSIC
323 S VI, 323 F VI, B-SERIE, PREMACY, MPV II, TRIBUTE, 6
1148202, 1320585, 1323620, 1373771, 1388256, 1464916, 1465622, 1499045, 1522230, 1808479, 2S611125AA, 3049893, 3555344, 3573537, 4077455, 7S611125BA, 98AB1125BD, 98AB1125BE, 98AB1125D1E, 98AG1125E1B, 98AG1125EA
DD323325X, DD593325X, DD593325XA, DD593325XB, DD593325XC, DD593325XD, DD593325XE, DD633325X, DD633325XA
FORD | 1148202 | |
FORD | 1320585 | |
FORD | 1323620 | |
FORD | 1373771 | |
FORD | 1388256 | |
FORD | 1464916 | |
FORD | 1465622 | |
FORD | 1499045 | |
FORD | 1522230 | |
FORD | 1808479 | |
FORD | 2S611125AA | |
FORD | 3049893 | |
FORD | 3555344 | |
FORD | 3573537 | |
FORD | 4077455 | |
FORD | 7S611125BA | |
FORD | 98AB1125BD | |
FORD | 98AB1125BE | |
FORD | 98AB1125D1E | |
FORD | 98AG1125E1B | |
FORD | 98AG1125EA | |
MAZDA | DD323325X | |
MAZDA | DD593325X | |
MAZDA | DD593325XA | |
MAZDA | DD593325XB | |
MAZDA | DD593325XC | |
MAZDA | DD593325XD | |
MAZDA | DD593325XE | |
MAZDA | DD633325X | |
MAZDA | DD633325XA |
Zastosowanie Tarcza hamulcowa, BREMBO MAX LINE 09.7806.75 BREMBO w samochodach:
Opinie Klientów o Tarcza hamulcowa, BREMBO MAX LINE 09.7806.75 BREMBO:
Tarcza hamulcowa to kluczowy element ciernego układu hamulcowego, powszechnie stosowanego w pojazdach osobowych i użytkowych. W połączeniu z klockami hamulcowymi odpowiada za skuteczne wytracanie prędkości poprzez wytwarzanie tarcia. Podczas hamowania klocki, wyposażone w okładzinę cierną, dociskane są z obu stron do obracającej się tarczy, co prowadzi do spowolnienia obrotów koła i w konsekwencji – zatrzymania pojazdu.
Właściwości techniczne i typy tarcz
Dla zapewnienia skutecznego i bezpiecznego działania układu hamulcowego, tarcze muszą cechować się wysoką odpornością na temperaturę, ścieranie oraz odkształcenia mechaniczne. Standardowa tarcza ma kształt płaskiego dysku, często z centralnym pierścieniem montażowym. Współczesne rozwiązania techniczne obejmują przede wszystkim tarcze wentylowane, w których dwa połączone dyski tworzą kanały chłodzące umożliwiające lepsze odprowadzanie ciepła. Dzięki temu ogranicza się ryzyko przegrzania podczas intensywnego hamowania.
W zależności od przeznaczenia, stosuje się także tarcze:
perforowane, zapewniające skuteczniejsze odprowadzanie gazów i pyłu oraz poprawiony kontakt z klockiem,
pełne (monolityczne) – prostsze konstrukcyjnie, jednak mniej odporne na przegrzewanie,
ceramiczne, wykorzystywane głównie w samochodach sportowych i klasy premium, ze względu na wyjątkową odporność cieplną i niską masę.
Materiałem najczęściej wykorzystywanym do produkcji tarcz hamulcowych jest żeliwo o podwyższonej odporności termicznej, które zapewnia stabilne właściwości cierne nawet przy wysokim obciążeniu.
Eksploatacja i wymiana
Tarcze hamulcowe, podobnie jak klocki, są elementami eksploatacyjnymi, narażonymi na zużycie. Zalecany okres ich wymiany mieści się zazwyczaj w zakresie 60–90 tys. km, jednak rzeczywisty przebieg może się różnić w zależności od stylu jazdy, masy pojazdu oraz warunków drogowych. Objawami zużycia mogą być drgania podczas hamowania, słabsza skuteczność układu lub nadmierne nagrzewanie się tarczy.
Oferta w sklepie E-autoparts.pl
W naszej ofercie znajduje się szeroki wybór tarcz hamulcowych przeznaczonych do wielu marek i modeli samochodów. Proponujemy produkty renomowanych producentów, takich jak ATE, Kamoka, Textar, Brembo, TRW, LPR, Hella oraz wielu innych. Każda z oferowanych tarcz spełnia obowiązujące normy techniczne i przechodzi rygorystyczną kontrolę jakości, co gwarantuje bezpieczeństwo oraz długotrwałą, bezawaryjną eksploatację.