Typ tarczy hamulcowej | wentylowany wewnętrznie |
średnica zewnętrzna [mm] | 258 |
Grubość tarczy hamulcowej [mm] | 22 |
Minimalna grubość [mm] | 20 |
Ilość otworów | 4 |
Ø rozmieszczenia otworów [mm] | 107,95 |
Średnica wewnętrzna [mm] | 136 |
Wysokość [mm] | 43,4 |
średnica piasty [mm] | 63,8 |
Powierzchnia | pokryty |
nr EAN | 4029416217020 |
Dodatkowe informacje o produkcie Tarcza hamulcowa J3303085 HERTH+BUSS JAKOPARTS
FORD | 1148202 | |
FORD | 1320585 | |
FORD | 1323620 | |
FORD | 1373771 | |
FORD | 1388256 | |
FORD | 1464916 | |
FORD | 1465622 | |
FORD | 1499045 | |
FORD | 1522230 | |
FORD | 15522230 | |
FORD | 1808479 | |
FORD | 2S61-1125-AA | |
FORD | 3049893 | |
FORD | 3555344 | |
FORD | 3573537 | |
FORD | 4077455 | |
FORD | 7S61-1125-BA | |
FORD | 98AB1125B1E | |
FORD | 98AB1125BD | |
FORD | 98AB1125BE | |
FORD | 98AB1125D1E | |
FORD | 98AB1125DC | |
FORD | 98AG1125E1B | |
FORD | 98AG1125EA | |
FORD | 98AG1125EB | |
FORD | 98AX-1125-BF | |
FORD | 98AX1125B1F | |
FORD | XS6W1125B1B | |
FORD | YS4Z1125BA | |
FORD | YS4Z1125DA | |
MAZDA | 1E05-33-251 | |
MAZDA | DD32-33-25X | |
MAZDA | DD59-33-25X | |
MAZDA | DD59-33-25XA | |
MAZDA | DD59-33-25XB | |
MAZDA | DD59-33-25XC | |
MAZDA | DD59-33-25XD | |
MAZDA | DD59-33-25XE | |
MAZDA | DD63-33-25X | |
MAZDA | DD63-33-25XA | |
MERCEDES-BENZ | 98AX-1125-B1F | |
VOLVO | 271361 | |
VOLVO | 272405 | |
VOLVO | 274100 | |
VOLVO | 274172 |
Zastosowanie Tarcza hamulcowa J3303085 HERTH+BUSS JAKOPARTS w samochodach:
Tarcza hamulcowa to kluczowy element ciernego układu hamulcowego, powszechnie stosowanego w pojazdach osobowych i użytkowych. W połączeniu z klockami hamulcowymi odpowiada za skuteczne wytracanie prędkości poprzez wytwarzanie tarcia. Podczas hamowania klocki, wyposażone w okładzinę cierną, dociskane są z obu stron do obracającej się tarczy, co prowadzi do spowolnienia obrotów koła i w konsekwencji – zatrzymania pojazdu.
Właściwości techniczne i typy tarcz
Dla zapewnienia skutecznego i bezpiecznego działania układu hamulcowego, tarcze muszą cechować się wysoką odpornością na temperaturę, ścieranie oraz odkształcenia mechaniczne. Standardowa tarcza ma kształt płaskiego dysku, często z centralnym pierścieniem montażowym. Współczesne rozwiązania techniczne obejmują przede wszystkim tarcze wentylowane, w których dwa połączone dyski tworzą kanały chłodzące umożliwiające lepsze odprowadzanie ciepła. Dzięki temu ogranicza się ryzyko przegrzania podczas intensywnego hamowania.
W zależności od przeznaczenia, stosuje się także tarcze:
perforowane, zapewniające skuteczniejsze odprowadzanie gazów i pyłu oraz poprawiony kontakt z klockiem,
pełne (monolityczne) – prostsze konstrukcyjnie, jednak mniej odporne na przegrzewanie,
ceramiczne, wykorzystywane głównie w samochodach sportowych i klasy premium, ze względu na wyjątkową odporność cieplną i niską masę.
Materiałem najczęściej wykorzystywanym do produkcji tarcz hamulcowych jest żeliwo o podwyższonej odporności termicznej, które zapewnia stabilne właściwości cierne nawet przy wysokim obciążeniu.
Eksploatacja i wymiana
Tarcze hamulcowe, podobnie jak klocki, są elementami eksploatacyjnymi, narażonymi na zużycie. Zalecany okres ich wymiany mieści się zazwyczaj w zakresie 60–90 tys. km, jednak rzeczywisty przebieg może się różnić w zależności od stylu jazdy, masy pojazdu oraz warunków drogowych. Objawami zużycia mogą być drgania podczas hamowania, słabsza skuteczność układu lub nadmierne nagrzewanie się tarczy.
Oferta w sklepie E-autoparts.pl
W naszej ofercie znajduje się szeroki wybór tarcz hamulcowych przeznaczonych do wielu marek i modeli samochodów. Proponujemy produkty renomowanych producentów, takich jak ATE, Kamoka, Textar, Brembo, TRW, LPR, Hella oraz wielu innych. Każda z oferowanych tarcz spełnia obowiązujące normy techniczne i przechodzi rygorystyczną kontrolę jakości, co gwarantuje bezpieczeństwo oraz długotrwałą, bezawaryjną eksploatację.