Dodatkowe informacje o produkcie Tarcza hamulcowa BDC4727 QUINTON
FORD | 1 148 202 | |
FORD | 1 320 585 | |
FORD | 1 323 620 | |
FORD | 1 373 771 | |
FORD | 1 388 256 | |
FORD | 1 464 916 | |
FORD | 1 465 622 | |
FORD | 1 522 230 | |
FORD | 1148202 | |
FORD | 1320585 | |
FORD | 1323620 | |
FORD | 1373771 | |
FORD | 1388256 | |
FORD | 1465622 | |
FORD | 2S61 1125 AA | |
FORD | 2S611125AA | |
FORD | 3 049 893 | |
FORD | 3 555 344 | |
FORD | 3 573 537 | |
FORD | 3049893 | |
FORD | 3555344 | |
FORD | 3573537 | |
FORD | 4 071 714 | |
FORD | 4 077 455 | |
FORD | 4 084 226 | |
FORD | 4071714 | |
FORD | 4077455 | |
FORD | 4084226 | |
FORD | 98A6 1125 AE | |
FORD | 98A61125AE | |
FORD | 98AB 1125 BD | |
FORD | 98AB 1125 BE | |
FORD | 98AB 1125 DC | |
FORD | 98AB 1125 EA | |
FORD | 98AB 1125 EB | |
FORD | 98AB 1125D 1E | |
FORD | 98AB1125BD | |
FORD | 98AB1125BE | |
FORD | 98AB1125D1E | |
FORD | 98AB1125DC | |
FORD | 98AB1125EA | |
FORD | 98AB1125EB | |
FORD | 98AX 1125 BE | |
FORD | 98AX 1125E 1B | |
FORD | 98AX1125BE | |
FORD | 98AX1125E1B | |
FORD | XS6W 1125B 1B | |
FORD | XS6W1125B1B | |
FORD | YS6W 1125 AA | |
FORD | YS6W1125AA | |
MAZDA | 1E05-33-251 | |
MAZDA | 1E0533251 | |
MAZDA | DD32-33-25X | |
MAZDA | DD323325X | |
MAZDA | DD59-33-25X | |
MAZDA | DD593325X | |
MAZDA | DD63-33-25X | |
MAZDA | DD633325X |
Zastosowanie Tarcza hamulcowa BDC4727 QUINTON w samochodach:
Tarcza hamulcowa to kluczowy element ciernego układu hamulcowego, powszechnie stosowanego w pojazdach osobowych i użytkowych. W połączeniu z klockami hamulcowymi odpowiada za skuteczne wytracanie prędkości poprzez wytwarzanie tarcia. Podczas hamowania klocki, wyposażone w okładzinę cierną, dociskane są z obu stron do obracającej się tarczy, co prowadzi do spowolnienia obrotów koła i w konsekwencji – zatrzymania pojazdu.
Właściwości techniczne i typy tarcz
Dla zapewnienia skutecznego i bezpiecznego działania układu hamulcowego, tarcze muszą cechować się wysoką odpornością na temperaturę, ścieranie oraz odkształcenia mechaniczne. Standardowa tarcza ma kształt płaskiego dysku, często z centralnym pierścieniem montażowym. Współczesne rozwiązania techniczne obejmują przede wszystkim tarcze wentylowane, w których dwa połączone dyski tworzą kanały chłodzące umożliwiające lepsze odprowadzanie ciepła. Dzięki temu ogranicza się ryzyko przegrzania podczas intensywnego hamowania.
W zależności od przeznaczenia, stosuje się także tarcze:
perforowane, zapewniające skuteczniejsze odprowadzanie gazów i pyłu oraz poprawiony kontakt z klockiem,
pełne (monolityczne) – prostsze konstrukcyjnie, jednak mniej odporne na przegrzewanie,
ceramiczne, wykorzystywane głównie w samochodach sportowych i klasy premium, ze względu na wyjątkową odporność cieplną i niską masę.
Materiałem najczęściej wykorzystywanym do produkcji tarcz hamulcowych jest żeliwo o podwyższonej odporności termicznej, które zapewnia stabilne właściwości cierne nawet przy wysokim obciążeniu.
Eksploatacja i wymiana
Tarcze hamulcowe, podobnie jak klocki, są elementami eksploatacyjnymi, narażonymi na zużycie. Zalecany okres ich wymiany mieści się zazwyczaj w zakresie 60–90 tys. km, jednak rzeczywisty przebieg może się różnić w zależności od stylu jazdy, masy pojazdu oraz warunków drogowych. Objawami zużycia mogą być drgania podczas hamowania, słabsza skuteczność układu lub nadmierne nagrzewanie się tarczy.
Oferta w sklepie E-autoparts.pl
W naszej ofercie znajduje się szeroki wybór tarcz hamulcowych przeznaczonych do wielu marek i modeli samochodów. Proponujemy produkty renomowanych producentów, takich jak ATE, Kamoka, Textar, Brembo, TRW, LPR, Hella oraz wielu innych. Każda z oferowanych tarcz spełnia obowiązujące normy techniczne i przechodzi rygorystyczną kontrolę jakości, co gwarantuje bezpieczeństwo oraz długotrwałą, bezawaryjną eksploatację.