Grubość tarczy hamulcowej [mm] | 22 | |
Typ tarczy hamulcowej | wentylowany | |
średnica zewnętrzna [mm] | 258 | |
Minimalna grubość [mm] | 20 | |
Ilość otworów | 4 | |
Ø rozmieszczenia otworów [mm] | 108 | |
Wysokość [mm] | 43 | |
Średnica otworu centrującego [mm] | 63,5 | |
Średnica wewnętrzna [mm] | 136 | |
otwór Ø [mm] | 13,7 |
Dodatkowe informacje o produkcie Tarcza hamulcowa, KAMOKA 1032144 KAMOKA
FORD | 1148202 | |
FORD | 1320585 | |
FORD | 1323620 | |
FORD | 1373771 | |
FORD | 1388256 | |
FORD | 1464916 | |
FORD | 1465322 | |
FORD | 1465622 | |
FORD | 1499045 | |
FORD | 1522230 | |
FORD | 1808479 | |
FORD | 2S611125AA | |
FORD | 2S6J-A44220-ACXWAA | |
FORD | 3049893 | |
FORD | 3555344 | |
FORD | 3573537 | |
FORD | 4071714 | |
FORD | 4077455 | |
FORD | 7S61-1125-BA | |
FORD | 98A61125AE | |
FORD | 98AB-1125-B1E | |
FORD | 98AB-1125-BC | |
FORD | 98AB1125BD | |
FORD | 98AB1125BE | |
FORD | 98AB1125D1E | |
FORD | 98AB1125DC | |
FORD | 98AB1125EA | |
FORD | 98AB1125EB | |
FORD | 98AG 1125-EB | |
FORD | 98AG-1125-E1B | |
FORD | 98AG1125EA | |
FORD | 98AX-1125-B1F | |
FORD | 98AX-1125-BF | |
FORD | 98AX1125BE | |
FORD | 98AX1125E1B | |
FORD | DD32 33 25X | |
FORD | DD59 33 25X | |
FORD | XS6W1125B1B | |
FORD | YS6W1125AA | |
FORD | YS6W1125BB | |
MAZDA | 98AB1125BE | |
MAZDA | DD32-33-25X | |
MAZDA | DD533325XA | |
MAZDA | DD59-33-25X | |
MAZDA | DD59-33-25XA | |
MAZDA | DD59-33-25XB | |
MAZDA | DD59-33-25XC | |
MAZDA | DD59-33-25XD | |
MAZDA | DD593325XE | |
MAZDA | DD63-33-25X | |
MAZDA | DD63-33-25XA | |
MITSUBISHI | DD593325XA | |
MITSUBISHI | DD593325XB | |
MITSUBISHI | DD593325XC | |
MITSUBISHI | DD633325XA |
Zastosowanie Tarcza hamulcowa, KAMOKA 1032144 KAMOKA w samochodach:
Opinie Klientów o Tarcza hamulcowa, KAMOKA 1032144 KAMOKA:
Tarcza hamulcowa jest jednym z dwóch podstawowych elementów hamulca ciernego, który stanowi standardowe wyposażenie większości samochodów, a także innych pojazdów kołowych. Specyfiką hamulca tego typu jest możliwość zatrzymywania pojazdu przez dociskanie do tarczy dwóch klocków. Są one zamontowane na stałe i wykończone okładziną cierną, dzięki której zwiększa się opór materiału przy kontakcie z powierzchnią tarczy.
Od sprawności hamulca zależy bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów, a także innych uczestników ruchu drogowego. Dlatego hamulec, w tym również tarcze powinny się wyróżniać wysoką wytrzymałością oraz odpornością na ścieranie.
Klasyczna tarcza hamulcowa stosowana w samochodach osobowych przypomina płaski dysk, zazwyczaj dodatkowo wyposażony w grubszy pierścień, umieszczony w części środkowej. Nowoczesne tarcze są wentylowane, dzięki czemu szybciej schładzają się po etapie hamowania. Wentylację zapewniają dwie tarcze połączone żebrami, które tworzą kanały do odprowadzania nagrzanego powietrza.
Obok tarcz wentylowanych w pojazdach montuje się też tarcze perforowane, które zapewniają lepszy docisk klocków, oraz tarcze monolityczne – najtańsze, ale najmniej odporne na przegrzewanie się. Cechą, która powinna się wyróżniać każda tarcza hamulcowa, jest odporność materiału. Z tego powodu produkuje się je z żeliwa odpornego na wysokie temperatury. W samochodach sportowych stosowane są też tarcze ceramiczne.
Hamulce są poddawane bardzo dużym obciążeniom i pracują w temperaturze nawet powyżej 500 st. C. Z tego powodu ich części ulegają zużyciu i wymagają okresowej wymiany. W przypadku tarcz hamulcowych jest ona zlecana co 60 – 90 tys. km, zależnie od stylu jazdy. W sklepie E-autoparts przygotowaliśmy szeroką ofertę tarcz hamulcowych przeznaczonych do różnych typów pojazdów. Oferujemy modele producentów takich jak ATE, Kamoka, Textar, Brembo, TRW, LPR, Kager i wielu innych.
Dlaczego warto inwestować w wysokiej jakości klocki i tarcze hamulcowe przed sezonem letni
19-03-2024
Wycieraczki szyb Negotti
11-03-2024
Zmiana lokalizacji magazynu
25-07-2023
Smarowanie układu hamulcowego
07-02-2023
Kody wyposażenia w grupie VW
21-09-2022
Rodzaje wycieraczek Valeo
17-02-2022
Jak dobrać żarówki ksenonowe?
30-11-2021
Kody regionów Subaru
23-12-2020
Schaeffler przejmuje Ruville
15-12-2020
Kompresor klimatyzacji, rodzaje i zasada działania.
17-09-2020