Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » cylinderek hamulcowy Seat TOLEDO I (1L2) 1.9 TDI (1995.08-1999.03) 90km » A 12 176 brembo
wybrany samochód: 
Seat Toledo I (1l2) 1.9 Tdi (1995.08-1999.03) 90km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Cylinderek hamulcowy A 12 176 BREMBO

A 12 176 Cylinderek hamulcowy BREMBO
 

    Ocena:
5/5 (3 oceny)
numer części:

A 12 176

producent:

BREMBO

Status produktu: Normalny
Rozstaw śrub mocujących [mm]29
otwór Ø [mm]20,64
Wymiar gwintu10 x 1
MateriałŻeliwo
System hamulcowyBendix/Bosch
nr EAN8432509601129

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Cylinderek hamulcowy A 12 176 BREMBO

numery OEM:
RENAULT      7701034119

Zastosowanie Cylinderek hamulcowy A 12 176 BREMBO w samochodach:

Opinie Klientów o Cylinderek hamulcowy A 12 176 BREMBO:

2021-11-25
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-11-25
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-06-12
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Cylinderek hamulcowy


Cylinderek jest kluczowym komponentem w hamulcu bębnowym, który spotykany jest już raczej tylko w najmniejszych autach. Hydrauliczne rozpieracze szczęk wykonywane są najczęściej z żeliwa lub aluminium.
Dociśnięcie pedału hamulca przez kierowcę, powoduje wzrost ciśnienia płynu hamulcowego. Wskutek tego następuje wysunięcie skrajnych części cylinderka, co w efekcie prowadzi do rozparcia szczęk i dociśnięcia ich do wewnętrznych powierzchni bębna hamulcowego.

W przypadku problemów mogących mieć związek z hamulcami bębnowymi, diagnostyka w pierwszej kolejności polega na sprawdzeniu szczelności cylinderka. Przeciekające lub zapiekające się rozpieracze muszą zostać natychmiast wymienione. Kontrolę układu hamulcowego należy przeprowadzać co około 20 do 30 tysięcy kilometrów.

Odgłos szurania przy zwolnionym pedale może świadczyć o awarii cylinderków hamulcowych. Powodem usterek może być nagromadzenie się zanieczyszczeń (ciała stałe, które dostały się do wnętrza, korozja) lub zmiany temperatur pracy tego elementu. Zapieczony cylinderek kwalifikuje się tylko do wymiany. Pamiętać przy tym należy, że podobnie, jak w przypadku innych części składowych układu hamulcowego, również cylinderki trzeba wymieniać parami.