Przepraszamy, z przyczyn technicznych kontakt telefoniczny dzisiaj może być utrudniony.
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » łożysko oporowe sprzęgła i wysprzęglik centralny » wysprzęglik centralny » E 24 002 brembo

Wysprzęglik centralny sprzęgła E 24 002 BREMBO

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

E 24 002

producent:

BREMBO

Wymiar gwintu plug-in connect.sys.
Materiał Aluminium
System hamulcowy FTE
otwór Ø [mm] 32
Wymiar gwintu 12
nr EAN 8432509607312

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wysprzęglik centralny sprzęgła E 24 002 BREMBO

numery OEM:
FORD      1478806
FORD      7113400
FORD      94ZT7A564AA
FORD      94ZT7A564AB
FORD      F5RZ7A508B
JAGUAR      C2S19829
JAGUAR      C2S46903
VOLKSWAGEN      006141165
VOLKSWAGEN      006141165C
VOLKSWAGEN      06141165C

Zastosowanie Wysprzęglik centralny sprzęgła E 24 002 BREMBO w samochodach:

Wysprzęglik centralny sprzęgła


Centralny wysprzęglik to hydrauliczny element zestawu sprzęgła samochodowego, który montowany jest w dzwonie skrzyni biegów. Łączy on w sobie funkcje siłownika sprzęgła i łożyska oporowego. Dzięki zintegrowaniu dwóch części w jedną, naprawy są łatwiejsze. Pamiętajmy, że rozwiązanie to spotkamy tylko w najnowszych pojazdach. Przy każdorazowej naprawie sprzęgła należy również dokonać wymiany wysprzęglika.

Jeśli chodzi o zasadę działania, współpracuje on z tarczą dociskową i jest w podobnej bliskości, co standardowe łożysko wyciskowe w układzie z tradycyjnym sprzęgłem. Pamiętajmy, że łożysko w wysprzęgliku centralnym może przemieszczać się osiowo na nośniku. Minimalizuje to zużycie listków sprężyny talerzowej.

Układ taki ma znacznie wyższą sprawność mechaniczną od systemu z linką sprzęgła lub łożyskiem wyciskowym współpracującym z siłownikiem sprzęgła. Co ciekawe wysprzęglik wykonany jest najczęściej z tworzywa sztucznego, czasem ze stali lub aluminium. Są w nim również elementy gumowe.

Typowymi usterkami są wycieki płynu hydraulicznego, utrata uszczelnień lub pogorszenie właściwości płynu hydraulicznego. Jeśli okazuje się, że do włączenia biegów w samochodzie musimy używać większej niż dotychczas siły, jest prawdopodobne, że układ jest nieszczelny.