Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » łożysko oporowe sprzęgła i wysprzęglik centralny » wysprzęglik centralny » E 59 003 brembo

Wysprzęglik centralny sprzęgła E 59 003 BREMBO

 

    Ocena:
numer części:

E 59 003

producent:

BREMBO

Rozstaw śrub mocujących [mm] 72
otwór Ø [mm] 31
Wymiar gwintu 10 x 1
Materiał Aluminium
System hamulcowy FTE
nr EAN 8432509607947

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Wysprzęglik centralny sprzęgła E 59 003 BREMBO

numery OEM:
FIAT      24422061
FIAT      71747899
OPEL      55579530
OPEL      5679304
OPEL      5679332
OPEL      5679333
OPEL      679057
OPEL      679344
OPEL      90470674
OPEL      90470874
OPEL      90523765
SAAB      2422061
SAAB      24422061
SAAB      24424546
SUZUKI      2382063JA0
SUZUKI      2382063JA0000
VAUXHALL      24424957
VAUXHALL      55579530
VAUXHALL      679057
VAUXHALL      90523765
VAUXHALL      93317724

Zastosowanie Wysprzęglik centralny sprzęgła E 59 003 BREMBO w samochodach:

Wysprzęglik centralny sprzęgła


Centralny wysprzęglik to hydrauliczny element zestawu sprzęgła samochodowego, który montowany jest w dzwonie skrzyni biegów. Łączy on w sobie funkcje siłownika sprzęgła i łożyska oporowego. Dzięki zintegrowaniu dwóch części w jedną, naprawy są łatwiejsze. Pamiętajmy, że rozwiązanie to spotkamy tylko w najnowszych pojazdach. Przy każdorazowej naprawie sprzęgła należy również dokonać wymiany wysprzęglika.

Jeśli chodzi o zasadę działania, współpracuje on z tarczą dociskową i jest w podobnej bliskości, co standardowe łożysko wyciskowe w układzie z tradycyjnym sprzęgłem. Pamiętajmy, że łożysko w wysprzęgliku centralnym może przemieszczać się osiowo na nośniku. Minimalizuje to zużycie listków sprężyny talerzowej.

Układ taki ma znacznie wyższą sprawność mechaniczną od systemu z linką sprzęgła lub łożyskiem wyciskowym współpracującym z siłownikiem sprzęgła. Co ciekawe wysprzęglik wykonany jest najczęściej z tworzywa sztucznego, czasem ze stali lub aluminium. Są w nim również elementy gumowe.

Typowymi usterkami są wycieki płynu hydraulicznego, utrata uszczelnień lub pogorszenie właściwości płynu hydraulicznego. Jeśli okazuje się, że do włączenia biegów w samochodzie musimy używać większej niż dotychczas siły, jest prawdopodobne, że układ jest nieszczelny.