Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » tarcza sprzęgła Mercedes-benz VITO Tourer (W447) 119 CDI / 119 BlueTEC 4-matic (447.701, 447.703,... (2014.12-???) 190km » SZD046U exedy
wybrany samochód: 
Mercedes-benz Vito Tourer (w447) 119 Cdi / 119 Bluetec 4-matic (447.701, 447.703,... (2014.12-???) 190km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Tarcza sprzęgła SZD046U EXEDY

SZD046U Tarcza sprzęgła EXEDY

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

SZD046U

producent:

EXEDY

Status produktu: Normalny
Ilość zębów18
Średnica wewnętrzna [mm]110
średnica zewnętrzna [mm]170

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Tarcza sprzęgła SZD046U EXEDY

Tarcza sprzęgła (170mm) pełen profil pasuje do: SUZUKI ALTO IV 1.0 09.94-06.02
numery OEM:
SUZUKI      2.240083E16
SUZUKI      2240060B21
SUZUKI      2240070GV0
SUZUKI      2240072F00
SUZUKI      2240083E10
SUZUKI      22400M72F00
SUZUKI      22400M72F10
MARUTI      2.240083E16
MARUTI      2240060B21
MARUTI      2240072F00
MARUTI      2240083E10
MARUTI      22400M72F00
MARUTI      22400M72F10

Zastosowanie Tarcza sprzęgła SZD046U EXEDY w samochodach:

Tarcza sprzęgła


Tarcza sprzęgła jest jednym z kluczowych elementów układu przeniesienia napędu w samochodzie. Zbudowana jest z piasty umiejscowionej na wielowypuście wałka sprzęgłowego oraz tarczy nośnej, na której znajdują się okładziny cierne. Zadanie tarczy jest przeniesienie napędu z wału korbowego na wałek sprzęgłowy. W tym celu wykorzystywane jest tarcie dociśniętych do siebie elementów.

Tarcza często (w modelach bez koła dwumasowego) ma tłumik drgań skrętnych. Nie określa się trwałości tarczy sprzęgłowej, jej żywotność zależy w dużej mierze od stylu jazdy kierowcy.

W bardzo łatwy sposób można wydłużyć trwałość tego elementu. Wystarczy trzymać się kilku prostych wskazówek dotyczących samej jazdy. Oto kilka z nich. Najważniejsze jest unikanie gwałtownego ruszania oraz tzw. palenia sprzęgła. Jazda pod górę, gdy pojazd jest solidnie obciążony, powoduje przyspieszone zużywanie się okładzin tarczy sprzęgła.

Objawów, że może dochodzić do zużycia tarczy sprzęgłowej, może być wiele. Do najpowszechniejszych należy ślizganie się sprzęgła, czyli niewystarczająca reakcja samochodu na puszczenie pedału sprzęgła. Auto "nie ciągnie". Dodatkowym objawem może być też szarpanie podczas ruszania oraz nienaturalne dźwięki dochodzące od strony skrzyni biegów. To wszystko powinno skłonić kierowcę do udania się do mechanika.