Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » tarcza sprzęgła » TYD057U exedy

Tarcza sprzęgła TYD057U EXEDY

TYD057U Tarcza sprzęgła EXEDY

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

TYD057U

producent:

EXEDY

Ilość zębów 19
Średnica wewnętrzna [mm] 125
średnica zewnętrzna [mm] 180

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Tarcza sprzęgła TYD057U EXEDY

Tarcza sprzęgła (180mm) pasuje do: DAIHATSU CHARMANT, TOYOTA COROLLA, STARLET 1.0/1.2/1.3 02.78-08.87
numery OEM:
DAIHATSU      3125010040
DAIHATSU      3125012020
DAIHATSU      3125012021
DAIHATSU      3125012030
DAIHATSU      3125012031
DAIHATSU      3125012070
DAIHATSU      3125012070000
DAIHATSU      3125012071
DAIHATSU      3125012071000
DAIHATSU      3125012072
DAIHATSU      3125012072000
DAIHATSU      79420021400
TOYOTA      3125010040
TOYOTA      3125012020
TOYOTA      3125012021
TOYOTA      3125012030
TOYOTA      3125012031
TOYOTA      3125012070
TOYOTA      3125012070000
TOYOTA      3125012071
TOYOTA      3125012071000
TOYOTA      3125012072
TOYOTA      3125012072000
TOYOTA      79420021400

Zastosowanie Tarcza sprzęgła TYD057U EXEDY w samochodach:

Tarcza sprzęgła


Tarcza sprzęgła jest jednym z kluczowych elementów układu przeniesienia napędu w samochodzie. Zbudowana jest z piasty umiejscowionej na wielowypuście wałka sprzęgłowego oraz tarczy nośnej, na której znajdują się okładziny cierne. Zadanie tarczy jest przeniesienie napędu z wału korbowego na wałek sprzęgłowy. W tym celu wykorzystywane jest tarcie dociśniętych do siebie elementów.

Tarcza często (w modelach bez koła dwumasowego) ma tłumik drgań skrętnych. Nie określa się trwałości tarczy sprzęgłowej, jej żywotność zależy w dużej mierze od stylu jazdy kierowcy.

W bardzo łatwy sposób można wydłużyć trwałość tego elementu. Wystarczy trzymać się kilku prostych wskazówek dotyczących samej jazdy. Oto kilka z nich. Najważniejsze jest unikanie gwałtownego ruszania oraz tzw. palenia sprzęgła. Jazda pod górę, gdy pojazd jest solidnie obciążony, powoduje przyspieszone zużywanie się okładzin tarczy sprzęgła.

Objawów, że może dochodzić do zużycia tarczy sprzęgłowej, może być wiele. Do najpowszechniejszych należy ślizganie się sprzęgła, czyli niewystarczająca reakcja samochodu na puszczenie pedału sprzęgła. Auto "nie ciągnie". Dodatkowym objawem może być też szarpanie podczas ruszania oraz nienaturalne dźwięki dochodzące od strony skrzyni biegów. To wszystko powinno skłonić kierowcę do udania się do mechanika.