Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » tarcza sprzęgła Daihatsu ROCKY Hard Top (F7, F8) 2.8 TD (F70, F75, F80, F85) (1991.09-1998.12) 102km » TYD124U exedy
wybrany samochód: 
Daihatsu Rocky Hard Top (f7, F8) 2.8 Td (f70, F75, F80, F85) (1991.09-1998.12) 102km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Tarcza sprzęgła TYD124U EXEDY

TYD124U Tarcza sprzęgła EXEDY

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

TYD124U

producent:

EXEDY

Status produktu: Normalny
Ilość zębów21
Średnica wewnętrzna [mm]160
średnica zewnętrzna [mm]240

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Tarcza sprzęgła TYD124U EXEDY

Tarcza sprzęgła (240mm) pełen profil pasuje do: TOYOTA SUPRA 3.0 09.87-05.93
numery OEM:
TOYOTA      3125014180
TOYOTA      3125014181
TOYOTA      3125014182
TOYOTA      3125014183
TOYOTA      3125014184
TOYOTA      3125022350
TOYOTA      3125022351
TOYOTA      3125022370
TOYOTA      3125030370
TOYOTA      3125030371
TOYOTA      3125030372

Zastosowanie Tarcza sprzęgła TYD124U EXEDY w samochodach:

Tarcza sprzęgła


Tarcza sprzęgła jest jednym z kluczowych elementów układu przeniesienia napędu w samochodzie. Zbudowana jest z piasty umiejscowionej na wielowypuście wałka sprzęgłowego oraz tarczy nośnej, na której znajdują się okładziny cierne. Zadanie tarczy jest przeniesienie napędu z wału korbowego na wałek sprzęgłowy. W tym celu wykorzystywane jest tarcie dociśniętych do siebie elementów.

Tarcza często (w modelach bez koła dwumasowego) ma tłumik drgań skrętnych. Nie określa się trwałości tarczy sprzęgłowej, jej żywotność zależy w dużej mierze od stylu jazdy kierowcy.

W bardzo łatwy sposób można wydłużyć trwałość tego elementu. Wystarczy trzymać się kilku prostych wskazówek dotyczących samej jazdy. Oto kilka z nich. Najważniejsze jest unikanie gwałtownego ruszania oraz tzw. palenia sprzęgła. Jazda pod górę, gdy pojazd jest solidnie obciążony, powoduje przyspieszone zużywanie się okładzin tarczy sprzęgła.

Objawów, że może dochodzić do zużycia tarczy sprzęgłowej, może być wiele. Do najpowszechniejszych należy ślizganie się sprzęgła, czyli niewystarczająca reakcja samochodu na puszczenie pedału sprzęgła. Auto "nie ciągnie". Dodatkowym objawem może być też szarpanie podczas ruszania oraz nienaturalne dźwięki dochodzące od strony skrzyni biegów. To wszystko powinno skłonić kierowcę do udania się do mechanika.