Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » tarcza sprzęgła » TYD139U exedy

Tarcza sprzęgła TYD139U EXEDY

TYD139U Tarcza sprzęgła EXEDY

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

TYD139U

producent:

EXEDY

Ilość zębów 14
Średnica wewnętrzna [mm] 190
średnica zewnętrzna [mm] 300

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Tarcza sprzęgła TYD139U EXEDY

Tarcza sprzęgła (300mm) pasuje do: TOYOTA DYNA 200, DYNA 400, LAND CRUISER 100 3.7D/4.2D/4.6D 06.95-08.07
numery OEM:
TOYOTA      3125037090
TOYOTA      3125037091
TOYOTA      3125037130
TOYOTA      3125037131
TOYOTA      3125037132
TOYOTA      3125037133
TOYOTA      3125037134
TOYOTA      3125037135
TOYOTA      312505760
TOYOTA      312505761
TOYOTA      312505770
TOYOTA      3125060340
TOYOTA      3125060341
TOYOTA      312506150
TOYOTA      312506530
TOYOTA      31250E0250

Zastosowanie Tarcza sprzęgła TYD139U EXEDY w samochodach:

Tarcza sprzęgła


Tarcza sprzęgła jest jednym z kluczowych elementów układu przeniesienia napędu w samochodzie. Zbudowana jest z piasty umiejscowionej na wielowypuście wałka sprzęgłowego oraz tarczy nośnej, na której znajdują się okładziny cierne. Zadanie tarczy jest przeniesienie napędu z wału korbowego na wałek sprzęgłowy. W tym celu wykorzystywane jest tarcie dociśniętych do siebie elementów.

Tarcza często (w modelach bez koła dwumasowego) ma tłumik drgań skrętnych. Nie określa się trwałości tarczy sprzęgłowej, jej żywotność zależy w dużej mierze od stylu jazdy kierowcy.

W bardzo łatwy sposób można wydłużyć trwałość tego elementu. Wystarczy trzymać się kilku prostych wskazówek dotyczących samej jazdy. Oto kilka z nich. Najważniejsze jest unikanie gwałtownego ruszania oraz tzw. palenia sprzęgła. Jazda pod górę, gdy pojazd jest solidnie obciążony, powoduje przyspieszone zużywanie się okładzin tarczy sprzęgła.

Objawów, że może dochodzić do zużycia tarczy sprzęgłowej, może być wiele. Do najpowszechniejszych należy ślizganie się sprzęgła, czyli niewystarczająca reakcja samochodu na puszczenie pedału sprzęgła. Auto "nie ciągnie". Dodatkowym objawem może być też szarpanie podczas ruszania oraz nienaturalne dźwięki dochodzące od strony skrzyni biegów. To wszystko powinno skłonić kierowcę do udania się do mechanika.