Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ zapłonowy » cewka zapłonowa » 9.6314 facet eps

Cewka zapłonowa, Made in Italy - OE Equivalent 9.6314 FACET EPS

9.6314 Cewka zapłonowa, Made in Italy - OE Equivalent FACET EPS

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numery handlowe:

EPS 1.970.414, KW 470 414

numer części:

9.6314

producent:

FACET EPS

Opór [Ohm] 0,45

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Cewka zapłonowa, Made in Italy - OE Equivalent 9.6314 FACET EPS

numery OEM:
MERCEDES-BENZ      0001587703
MERCEDES-BENZ      1601587703
MERCEDES-BENZ      A 000 158 77 03
MERCEDES-BENZ      A 160 158 77 03
SMART      Q 0003100V004000000
SMART      Q 0003100V005000000

Zastosowanie Cewka zapłonowa, Made in Italy - OE Equivalent 9.6314 FACET EPS w samochodach:

Opinie Klientów o Cewka zapłonowa, Made in Italy - OE Equivalent 9.6314 FACET EPS:

2020-11-01
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Cewka zapłonowa


To transformator impulsowy występujący w układach zapłonowych silników spalinowych. Zadaniem cewki (induktora) jest zgromadzenie odpowiedniej ilości energii elektrycznej oraz przekazanie jej we właściwym momencie do świecy zapłonowej. Energia wytwarza iskrę niezbędną do zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej.

Do najczęściej występujących bolączek cewki zapłonowej zaliczyć można całkowity brak iskry na jednym z cylindrów oraz wypadanie zapłonów. O braku iskry poinformuje nas system diagnostyki, wyświetlając komunikat check engine. Gorzej jest w przypadku wypadania zapłonów. Taki objaw może być niezauważony przez długi czas. Oprogramowanie odpowiedzialne za pracę silnika może nie wychwycić tej usterki. Jedynie w najnowszych autach układy nadzorujące emisję spalin, dzięki swojej niezwykłej czułości mają szansę na wykrycie tego niedomagania.

Niektóre objawy nieprawidłowej pracy cewki zapłonowej są jednak proste do zauważenia. Jeśli mamy problem z uruchomieniem silnika, obroty "falują", silnik nierówno pracuje, możemy być prawie pewni, że wina leży po stronie cewki zapłonowej.

Takie objawy dostrzega się zwykle w trakcie przyspieszania luna postoju, najczęściej, gdy silnik jest dobrze rozgrzany.