Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » 28806 febi bilstein

Pasek klinowy wielorowkowy 28806 FEBI BILSTEIN

28806 Pasek klinowy wielorowkowy FEBI BILSTEIN
 

    Ocena:
numery handlowe:

4PK1072, 4PK1073, 4PK1074, 4PK1075, 4PK1076, 4PK1077, 4PK1078, 4PK1079, 4PK1080

numer części:

28806

producent:

FEBI BILSTEIN

Długość [mm] 1075
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Ciężar [kg] 0,073
Ilość żeber 4
nr EAN 4027816288060

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy 28806 FEBI BILSTEIN

Pasek wielorowkowy (4PK1075) pasuje do: IVECO EUROSTAR, EUROTRAKKER, STRALIS I, TRAKKER I; KIA CARENS I, SHUMA I, SHUMA II, SORENTO I; NISSAN MICRA III, NOTE; RENAULT CLIO I CG10DE-TED 01.91-
numery OEM:
IVECO      000299 2291
IVECO      004206 2903
IVECO      5 0035 2673
IVECO      5 0402 0489
NISSAN      11920-BX005
RENAULT      60 01 543 795
RENAULT      77 00 850 114
ROVER      PQS101290EVA
KIA      0K2A3-15-909
KIA      57161-H1300
KIA      oK2A3-15-909

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy 28806 FEBI BILSTEIN w samochodach:

Klienci którzy zakupili ten produkt kupili również:

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.
 

Informacje o producencie części samochodowych firmie Febi Bilstein

 

Febi jest niemiecką firmą produkującą części zamienne do samochodów. Została założona w 1844 roku i od tego czas do dziś jest jednym z liderów rynku produkcji części samochodowych. Firma produkuje szeroką gamę produktów, w tym łożyska, elementy zawieszenia, tłumiki, amortyzatory i wiele innych.

Febi ma swoje fabryki i centra dystrybucji w Niemczech, a także biura sprzedaży i centra logistyczne w wielu krajach na całym świecie.

Firma stale inwestuje w nowoczesne technologie i maszyny, aby zapewnić najlepsze produkty i usługi swoim klientom. Febi jest znany z wysokiej jakości produktów, innowacji i długiej historii usług dla branży motoryzacyjnej.