Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » J1041090 herth+buss jakoparts

Pasek klinowy wielorowkowy J1041090 HERTH+BUSS JAKOPARTS

J1041090 Pasek klinowy wielorowkowy HERTH+BUSS JAKOPARTS
 

    Ocena:
numery handlowe:

4PK1090

numer części:

J1041090

Długość [mm] 1090
Ilość żeber 4
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego J9103000
nr EAN 4029416177508

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy J1041090 HERTH+BUSS JAKOPARTS

numery OEM:
MITSUBISHI      MD311704
SUZUKI      17521-85090
SUZUKI      17521-85090-000
SUZUKI      95141-65D00
SUZUKI      95141-65D00-000
TOYOTA      99364-01090
TOYOTA      99364-21090
TOYOTA      99364-21090-8P
TOYOTA      99364-71090
TOYOTA      99364-81090
HYUNDAI      0K2A3-15-909
KIA      0K2A3-15-909

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy J1041090 HERTH+BUSS JAKOPARTS w samochodach:

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.