Wysokość [mm] | 34 | |
Ciężar [kg] | 10,03 | |
Typ tarczy hamulcowej | pełny | |
Grubość tarczy hamulcowej [mm] | 12 | |
Minimalna grubość [mm] | 10 | |
średnica zewnętrzna [mm] | 280 | |
Ilość otworów | 5 | |
Średnica otworu centrującego [mm] | 63,5 | |
Moment dokręcenia [Nm] | 100 | |
Ø rozmieszczenia otworów [mm] | 107,95 | |
Rodzaj połączenia | Pudełko | |
Jednostka ilości | Zestaw | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | bez śrub | |
Długość opakowania [cm] | 27 | |
Szerokość opakowania [cm] | 27 | |
Wysokość opakowania [cm] | 6,9 | |
nr EAN | 5016687231298 |
Dodatkowe informacje o produkcie Tarcza hamulcowa, PREMIER DDF1126 FERODO
FORD | 1323102 | |
FORD | 1376138 | |
FORD | 1464914 | |
FORD | 1464915 | |
FORD | 1465619 | |
FORD | 1506339 | |
FORD | 1676983 | |
FORD | 1S7J2A315CB | |
FORD | 1S7W2A315AB | |
FORD | 1S7W2A315AD | |
FORD | 1S7W2A315B3E | |
FORD | 1S7W2A315CA | |
FORD | 1S7W2A315CB | |
FORD | 409 8428 | |
FORD | 4098427 | |
FORD | 4098428 | |
FORD | 4110588 | |
FORD | 414 3445 | |
FORD | 4143445 | |
FORD | 417 6921 | |
FORD | 4176921 | |
FORD | 4179406 | |
FORD | 7149406 | |
FORD | 7S712A315BA | |
FORD | 7S7J2A315BB | |
JAGUAR | C2S35271 | |
JAGUAR | C2S42668 | |
JAGUAR | C2S4575 | |
JAGUAR | C2S49730 | |
JAGUAR | C2S52088 | |
JAGUAR | C2S9231 |
Zastosowanie Tarcza hamulcowa, PREMIER DDF1126 FERODO w samochodach:
Tarcza hamulcowa jest jednym z dwóch podstawowych elementów hamulca ciernego, który stanowi standardowe wyposażenie większości samochodów, a także innych pojazdów kołowych. Specyfiką hamulca tego typu jest możliwość zatrzymywania pojazdu przez dociskanie do tarczy dwóch klocków. Są one zamontowane na stałe i wykończone okładziną cierną, dzięki której zwiększa się opór materiału przy kontakcie z powierzchnią tarczy.
Od sprawności hamulca zależy bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów, a także innych uczestników ruchu drogowego. Dlatego hamulec, w tym również tarcze powinny się wyróżniać wysoką wytrzymałością oraz odpornością na ścieranie.
Klasyczna tarcza hamulcowa stosowana w samochodach osobowych przypomina płaski dysk, zazwyczaj dodatkowo wyposażony w grubszy pierścień, umieszczony w części środkowej. Nowoczesne tarcze są wentylowane, dzięki czemu szybciej schładzają się po etapie hamowania. Wentylację zapewniają dwie tarcze połączone żebrami, które tworzą kanały do odprowadzania nagrzanego powietrza.
Obok tarcz wentylowanych w pojazdach montuje się też tarcze perforowane, które zapewniają lepszy docisk klocków, oraz tarcze monolityczne – najtańsze, ale najmniej odporne na przegrzewanie się. Cechą, która powinna się wyróżniać każda tarcza hamulcowa, jest odporność materiału. Z tego powodu produkuje się je z żeliwa odpornego na wysokie temperatury. W samochodach sportowych stosowane są też tarcze ceramiczne.
Hamulce są poddawane bardzo dużym obciążeniom i pracują w temperaturze nawet powyżej 500 st. C. Z tego powodu ich części ulegają zużyciu i wymagają okresowej wymiany. W przypadku tarcz hamulcowych jest ona zlecana co 60 – 90 tys. km, zależnie od stylu jazdy. W sklepie E-autoparts przygotowaliśmy szeroką ofertę tarcz hamulcowych przeznaczonych do różnych typów pojazdów. Oferujemy modele producentów takich jak ATE, Kamoka, Textar, Brembo, TRW, LPR, Kager i wielu innych.
Dlaczego warto inwestować w wysokiej jakości klocki i tarcze hamulcowe przed sezonem letni
19-03-2024
Wycieraczki szyb Negotti
11-03-2024
Zmiana lokalizacji magazynu
25-07-2023
Smarowanie układu hamulcowego
07-02-2023
Kody wyposażenia w grupie VW
21-09-2022
Rodzaje wycieraczek Valeo
17-02-2022
Jak dobrać żarówki ksenonowe?
30-11-2021
Kody regionów Subaru
23-12-2020
Schaeffler przejmuje Ruville
15-12-2020
Kompresor klimatyzacji, rodzaje i zasada działania.
17-09-2020