Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » tarcze hamulcowe » DDF928 ferodo

Tarcza hamulcowa, PREMIER DDF928 FERODO

DDF928 Tarcza hamulcowa, PREMIER FERODO
ferodo DDF928
Tarcza hamulcowa, PREMIER DDF928
DDF928
119.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

DDF928, DDF928-1, DDF928C, DDF928C-1

numer części:

DDF928

producent:

FERODO

Wysokość [mm] 36
Ciężar [kg] 12,3
Typ tarczy hamulcowej wentylowany
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 22
Minimalna grubość [mm] 19
średnica zewnętrzna [mm] 280
Ilość otworów 5
Średnica otworu centrującego [mm] 65
Moment dokręcenia [Nm] 120
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 100
Rodzaj połączenia Pudełko
Jednostka ilości Zestaw
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze śrubami
Długość opakowania [cm] 28,1
Szerokość opakowania [cm] 28,1
Wysokość opakowania [cm] 7,7
nr EAN 5016687189094


opis e-autoparts.pl:
Cena dotyczy 1 sztuki tarczy hamulcowej. Do kompletu należy zamówić 2 sztuki tarcz.

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Tarcza hamulcowa, PREMIER DDF928 FERODO

Kpl. tarcz hamulcowych (2 szt.) przód L/P pasuje do: AUDI A3, SEAT IBIZA IV, LEON, TOLEDO II, SKODA FABIA III, OCTAVIA I, OCTAVIA I/KOMBI, VW BORA, BORA I, GOLF IV 1.2-2.8 09.96-06.21

Tarcza hamulcowa DDF928 mają zastosowanie do modeli samochodów

FORD

COUGAR, FOCUS I, FOCUS I Turnier, FIESTA, TRANSIT, MAVERICK, ESCORT CLASSIC

AUDI

TT, TT Roadster, A2, ALLROAD C5, A4 B6, A8 D3, A3

SKODA

OCTAVIA I Combi, FABIA I, FABIA I Combi, SUPERB I, FABIA I Praktik, OCTAVIA II, OCTAVIA II Combi

VOLKSWAGEN

GOLF IV Variant, GOLF IV Cabriolet, LUPO I, BORA I, BORA Variant, POLO, PASSAT B5.5

SEAT

TOLEDO II, LEON, IBIZA III, CORDOBA, ALTEA, TOLEDO III, ALTEA XL

Numery OE tarczy hamulcowej DDF928 producenta FERODO

AUDI

1J0315301E, 1J0615301E, 1J0615301M, 1J0615301P

SKODA

1J0615301E, 1J0615301M, 1J0615301P, 1Jo615301E

VOLKSWAGEN

1J0615301E, 1J0615301M, 1J0615301P

SEAT

1J0615301E, 1J0615301M, 1J0615301P

numery OEM:
AUDI      1J0315301E
AUDI      1J0615301E
AUDI      1J0615301M
AUDI      1J0615301P
SEAT      1J0615301E
SEAT      1J0615301M
SEAT      1J0615301P
SKODA      1J0615301E
SKODA      1J0615301M
SKODA      1J0615301P
SKODA      1Jo615301E
VOLKSWAGEN      1J0615301E
VOLKSWAGEN      1J0615301M
VOLKSWAGEN      1J0615301P
VAG      1J0 615 301 E
VAG      1J0615301E
VAG      1J0615301M
VAG      1J0615301P
SVW      1JD615301

Zastosowanie Tarcza hamulcowa, PREMIER DDF928 FERODO w samochodach:

Tarcze hamulcowe

 

Tarcza hamulcowa to kluczowy element ciernego układu hamulcowego, powszechnie stosowanego w pojazdach osobowych i użytkowych. W połączeniu z klockami hamulcowymi odpowiada za skuteczne wytracanie prędkości poprzez wytwarzanie tarcia. Podczas hamowania klocki, wyposażone w okładzinę cierną, dociskane są z obu stron do obracającej się tarczy, co prowadzi do spowolnienia obrotów koła i w konsekwencji – zatrzymania pojazdu.
 

Właściwości techniczne i typy tarcz
 

Dla zapewnienia skutecznego i bezpiecznego działania układu hamulcowego, tarcze muszą cechować się wysoką odpornością na temperaturę, ścieranie oraz odkształcenia mechaniczne. Standardowa tarcza ma kształt płaskiego dysku, często z centralnym pierścieniem montażowym. Współczesne rozwiązania techniczne obejmują przede wszystkim tarcze wentylowane, w których dwa połączone dyski tworzą kanały chłodzące umożliwiające lepsze odprowadzanie ciepła. Dzięki temu ogranicza się ryzyko przegrzania podczas intensywnego hamowania.

W zależności od przeznaczenia, stosuje się także tarcze:

  • perforowane, zapewniające skuteczniejsze odprowadzanie gazów i pyłu oraz poprawiony kontakt z klockiem,

  • pełne (monolityczne) – prostsze konstrukcyjnie, jednak mniej odporne na przegrzewanie,

  • ceramiczne, wykorzystywane głównie w samochodach sportowych i klasy premium, ze względu na wyjątkową odporność cieplną i niską masę.

Materiałem najczęściej wykorzystywanym do produkcji tarcz hamulcowych jest żeliwo o podwyższonej odporności termicznej, które zapewnia stabilne właściwości cierne nawet przy wysokim obciążeniu.


Eksploatacja i wymiana
 

Tarcze hamulcowe, podobnie jak klocki, są elementami eksploatacyjnymi, narażonymi na zużycie. Zalecany okres ich wymiany mieści się zazwyczaj w zakresie 60–90 tys. km, jednak rzeczywisty przebieg może się różnić w zależności od stylu jazdy, masy pojazdu oraz warunków drogowych. Objawami zużycia mogą być drgania podczas hamowania, słabsza skuteczność układu lub nadmierne nagrzewanie się tarczy.
 

Oferta w sklepie E-autoparts.pl
 

W naszej ofercie znajduje się szeroki wybór tarcz hamulcowych przeznaczonych do wielu marek i modeli samochodów. Proponujemy produkty renomowanych producentów, takich jak ATE, Kamoka, Textar, Brembo, TRW, LPR, Hella oraz wielu innych. Każda z oferowanych tarcz spełnia obowiązujące normy techniczne i przechodzi rygorystyczną kontrolę jakości, co gwarantuje bezpieczeństwo oraz długotrwałą, bezawaryjną eksploatację.

Informacje o producencie tarcz i klocków hamulcowych Ferrodo


Ferodo to firma produkująca części samochodowe, w szczególności klocki hamulcowe. Założona została w 1897 roku przez Herberta Frodshama. Obecnie ma fabryki na całym świecie, m.in. w Polsce, Hiszpanii, Chinach, Brazylii i Stanach Zjednoczonych.