Grubość [mm] | 16,5 | |
Oznaczenie kontrolne | R90 Homologated | |
Długość [mm] | 145 | |
Ciężar [kg] | 1,72 | |
Wysokość 1 [mm] | 58 | |
Styk ostrzegawczy o zużyciu | z akustycznym czujnikiem zużycia | |
System hamulcowy | Akebono | |
Numer WVA | 23584 | |
Długość opakowania [cm] | 15,5 | |
Szerokość opakowania [cm] | 8,5 | |
Wysokość opakowania [cm] | 8,5 | |
nr EAN | 5016687327373 |
Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet, PREMIER ECO FRICTION FDB1621 FERODO
PAJERO III Canvas Top, SPACE WAGON, SPACE STAR, GALLOPER, SANTAMO, PAJERO PININ I, SPACE RUNNER
NEON II, CARA, VIPER, CALIBER, AVENGER, CHARGER, DAKOTA
VOYAGER IV, 300M, NEON II, PT CRUISER, SEBRING, CROSSFIRE, 300C
GRAND CHEROKEE II, CHEROKEE, GRAND CHEROKEE III, COMMANDER, COMPASS, PATRIOT, WRANGLER III
206, 607, 206 CC, 307, 307 SW, BOXER, 807
XSARA PICASSO, JUMPY I, C5 I, C5 I Break, C3 I, JUMPER I, C8
4605A261, 4605A491, 4605A557, 4605A795, 4605A879, MN102618, MR527674, MR527675, MR569403, MR727674, MZ690186
5191229AA, 68020494AA, 68020494AB
5191217AA, 68020494AA, 68020494AB, 68035576AA
5191217AA, 5191229AA, 68020494AB, 68035576AA, V1015576AA
1607690380, 1607690480
1607690380, 1607690480
CHRYSLER | 5191217AA | |
CHRYSLER | 68020494AA | |
CHRYSLER | 68020494AB | |
CHRYSLER | 68035576AA | |
CITROËN | 1607690380 | |
CITROËN | 1607690480 | |
DODGE | 5191229AA | |
DODGE | 68020494AA | |
DODGE | 68020494AB | |
MITSUBISHI | 4605A261 | |
MITSUBISHI | 4605A491 | |
MITSUBISHI | 4605A557 | |
MITSUBISHI | 4605A795 | |
MITSUBISHI | 4605A879 | |
MITSUBISHI | MN102618 | |
MITSUBISHI | MR527674 | |
MITSUBISHI | MR527675 | |
MITSUBISHI | MR569403 | |
MITSUBISHI | MR727674 | |
MITSUBISHI | MZ690186 | |
PEUGEOT | 1607690380 | |
PEUGEOT | 1607690480 | |
JEEP | 5191217AA | |
JEEP | 5191229AA | |
JEEP | 68020494AB | |
JEEP | 68035576AA | |
JEEP | V1015576AA |
Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet, PREMIER ECO FRICTION FDB1621 FERODO w samochodach:
Opinie Klientów o Klocki hamulcowe - komplet, PREMIER ECO FRICTION FDB1621 FERODO:
Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
Budowa i właściwości techniczne
Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.
Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
Dobór i eksploatacja
Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
Asortyment
W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.