Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » klocki hamulcowe » FDB969 ferodo

Klocki hamulcowe - komplet, PREMIER ECO FRICTION FDB969 FERODO

FDB969 Klocki hamulcowe - komplet, PREMIER ECO FRICTION FERODO
ferodo FDB969
Klocki hamulcowe - komplet, PREMIER ECO FRICTION FDB969
FDB969
ferodo FDB969 Klocki hamulcowe - komplet, PREMIER ECO FRICTION
Klocki hamulcowe - komplet, PREMIER ECO FRICTION FDB969 ferodo
148.01 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - dzisiaj: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
5/5 (15 ocen)
numery handlowe:

21911

numer części:

FDB969

producent:

FERODO

Grubość [mm] 19,5
Oznaczenie kontrolne R90 Homologated
Długość [mm] 157
Ciężar [kg] 2,3
Wysokość 1 [mm] 75
Styk ostrzegawczy o zużyciu nieprzygotowany dla wskaźnika zużycia
System hamulcowy ATE
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z zamkiem
Numer WVA 21911
Długość opakowania [cm] 20,574
Szerokość opakowania [cm] 12,192
Wysokość opakowania [cm] 7,874
nr EAN 5016687061673

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet, PREMIER ECO FRICTION FDB969 FERODO

Klocki hamulcowe kpl. przód (z zamkiem), pasuje do: AUDI A3, A4 B5, A6 C4, TT, SEAT TOLEDO II, SKODA OCTAVIA I, VW GOLF III, PASSAT B3/B4, VENTO 1.4-2.9 06.91-12.10

Klocki hamulcowe FDB969 mają zastosowanie do modeli samochodów

VOLKSWAGEN

GOLF IV Variant, GOLF IV Cabriolet, LUPO I, BORA I, BORA Variant, POLO, PASSAT B5.5

AUDI

TT, TT Roadster, A2, ALLROAD C5, A4 B6, A8 D3, A3

SKODA

OCTAVIA I Combi, FABIA I, FABIA I Combi, SUPERB I, FABIA I Praktik, OCTAVIA II, OCTAVIA II Combi

SEAT

TOLEDO II, LEON, IBIZA III, CORDOBA, ALTEA, TOLEDO III, ALTEA XL

Numery OE klocków hamulcowych FDB969 producenta FERODO

VOLKSWAGEN

1J0698151L, 3A0698151, 3A0698151A, 8N0698151

AUDI

1J0698151L, 3A0698151A, 8N0698151

SKODA

1J0698151L, 8N0698151

SEAT

1J0698151L, 8N0698151

numery OEM:
AUDI      1J0698151L
AUDI      3A0 698 151 A
AUDI      3A0698151A
AUDI      8N0698151
SEAT      1J0698151L
SEAT      8N0698151
SKODA      1J0698151L
SKODA      8N0698151
VOLKSWAGEN      1J0698151L
VOLKSWAGEN      3A0 698 151
VOLKSWAGEN      3A0698151
VOLKSWAGEN      3A0698151A
VOLKSWAGEN      8N0698151

Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet, PREMIER ECO FRICTION FDB969 FERODO w samochodach:

Opinie Klientów o Klocki hamulcowe - komplet, PREMIER ECO FRICTION FDB969 FERODO:

Paweł, Kraków
2025-02-23
 1/5
produkt wysokiej jakości, polecam
Robert, KOSZALIN
2025-05-05
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Sławomir, Dębno
2022-01-03
 5/5
O.K
Andrzej, warszawa
2022-01-16
 5/5
Dobre klocki za rozsądną cenę, zakładam je już do kolejnego samochodu ????
Adam, Osielsko
2024-01-14
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
JACEK, KOŁOBRZEG
2021-09-16
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
JACEK, KOŁOBRZEG,ZIELENIEWO
2024-06-12
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Mirosław, Otwock
2021-07-01
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Andrzej, warszawa
2022-12-01
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Jerzy,
2022-10-21
 5/5
Ok.
Tomasz, Rzeszów
2022-12-01
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Sławomir, Dębno
2022-01-03
 5/5
O.K
Michal, Ciechanów
2022-02-21
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Andrzej, Marki
2022-07-19
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Andrzej, warszawa
2022-05-30
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

 


Klocki hamulcowe

 

Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
 

Budowa i właściwości techniczne
 

Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.

Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
 

Dobór i eksploatacja
 

Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
 

Asortyment
 

W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.


Informacje o producencie tarcz i klocków hamulcowych Ferrodo


Ferodo to firma produkująca części samochodowe, w szczególności klocki hamulcowe. Założona została w 1897 roku przez Herberta Frodshama. Obecnie ma fabryki na całym świecie, m.in. w Polsce, Hiszpanii, Chinach, Brazylii i Stanach Zjednoczonych.