Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » cylinderek hamulcowy » R14013A1 fte automotive gmbh

Cylinderek hamulcowy R14013A1 FTE automotive GmbH

R14013A1 Cylinderek hamulcowy FTE automotive GmbH

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

R14013A1

Średnica tłoka [mm] 14,29
Materiał Aluminium
nr EAN 4028569189543

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Cylinderek hamulcowy R14013A1 FTE automotive GmbH

Cylinderek hamulcowy tył L/P pasuje do: AUDI 50, 80 B1, 80 B2, COUPE B2; VW DERBY, GOLF I, GOLF II, JETTA I, JETTA II, PASSAT B1, PASSAT B2, POLO, POLO CLASSIC, POLO II, SANTANA 0.8-1.8 05.72-09.94
numery OEM:
AUDI      1H0 611 053 B
VOLKSWAGEN      1H0 611 053 B
VOLKSWAGEN      V03 795 520

Zastosowanie Cylinderek hamulcowy R14013A1 FTE automotive GmbH w samochodach:

Cylinderek hamulcowy


Cylinderek jest kluczowym komponentem w hamulcu bębnowym, który spotykany jest już raczej tylko w najmniejszych autach. Hydrauliczne rozpieracze szczęk wykonywane są najczęściej z żeliwa lub aluminium.
Dociśnięcie pedału hamulca przez kierowcę, powoduje wzrost ciśnienia płynu hamulcowego. Wskutek tego następuje wysunięcie skrajnych części cylinderka, co w efekcie prowadzi do rozparcia szczęk i dociśnięcia ich do wewnętrznych powierzchni bębna hamulcowego.

W przypadku problemów mogących mieć związek z hamulcami bębnowymi, diagnostyka w pierwszej kolejności polega na sprawdzeniu szczelności cylinderka. Przeciekające lub zapiekające się rozpieracze muszą zostać natychmiast wymienione. Kontrolę układu hamulcowego należy przeprowadzać co około 20 do 30 tysięcy kilometrów.

Odgłos szurania przy zwolnionym pedale może świadczyć o awarii cylinderków hamulcowych. Powodem usterek może być nagromadzenie się zanieczyszczeń (ciała stałe, które dostały się do wnętrza, korozja) lub zmiany temperatur pracy tego elementu. Zapieczony cylinderek kwalifikuje się tylko do wymiany. Pamiętać przy tym należy, że podobnie, jak w przypadku innych części składowych układu hamulcowego, również cylinderki trzeba wymieniać parami.