Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » łożysko oporowe sprzęgła i wysprzęglik centralny » wysprzęglik centralny » ZA31053.7.1 fte automotive gmbh

Wysprzęglik centralny sprzęgła ZA31053.7.1 FTE automotive GmbH

ZA31053.7.1 Wysprzęglik centralny sprzęgła FTE automotive GmbH
fte ZA31053.7.1
Wysprzęglik centralny sprzęgła ZA31053.7.1
ZA31053.7.1
fte ZA31053.7.1 Wysprzęglik centralny sprzęgła

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numery handlowe:

1101131

numer części:

ZA31053.7.1

otwór Ø [mm] 31
Materiał Aluminium
nr EAN 4028569492100

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wysprzęglik centralny sprzęgła ZA31053.7.1 FTE automotive GmbH

Łożysko hydrauliczne koncentryczne
numery OEM:
TOYOTA      31400-05010
TOYOTA      31400-05011
TOYOTA      31400-05012
TOYOTA      31400-09000
TOYOTA      31400-09001
TOYOTA      31400-19005
TOYOTA      31400-59005
TOYOTA      31400-59015
TOYOTA      31400-59025

Zastosowanie Wysprzęglik centralny sprzęgła ZA31053.7.1 FTE automotive GmbH w samochodach:

Opinie Klientów o Wysprzęglik centralny sprzęgła ZA31053.7.1 FTE automotive GmbH:

2021-05-06
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-08-09
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Wysprzęglik centralny sprzęgła


Centralny wysprzęglik to hydrauliczny element zestawu sprzęgła samochodowego, który montowany jest w dzwonie skrzyni biegów. Łączy on w sobie funkcje siłownika sprzęgła i łożyska oporowego. Dzięki zintegrowaniu dwóch części w jedną, naprawy są łatwiejsze. Pamiętajmy, że rozwiązanie to spotkamy tylko w najnowszych pojazdach. Przy każdorazowej naprawie sprzęgła należy również dokonać wymiany wysprzęglika.

Jeśli chodzi o zasadę działania, współpracuje on z tarczą dociskową i jest w podobnej bliskości, co standardowe łożysko wyciskowe w układzie z tradycyjnym sprzęgłem. Pamiętajmy, że łożysko w wysprzęgliku centralnym może przemieszczać się osiowo na nośniku. Minimalizuje to zużycie listków sprężyny talerzowej.

Układ taki ma znacznie wyższą sprawność mechaniczną od systemu z linką sprzęgła lub łożyskiem wyciskowym współpracującym z siłownikiem sprzęgła. Co ciekawe wysprzęglik wykonany jest najczęściej z tworzywa sztucznego, czasem ze stali lub aluminium. Są w nim również elementy gumowe.

Typowymi usterkami są wycieki płynu hydraulicznego, utrata uszczelnień lub pogorszenie właściwości płynu hydraulicznego. Jeśli okazuje się, że do włączenia biegów w samochodzie musimy używać większej niż dotychczas siły, jest prawdopodobne, że układ jest nieszczelny.