Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » łożysko oporowe sprzęgła i wysprzęglik centralny » wysprzęglik centralny » ZA5108.3.2 fte automotive gmbh

Wysprzęglik centralny sprzęgła ZA5108.3.2 FTE automotive GmbH

ZA5108.3.2 Wysprzęglik centralny sprzęgła FTE automotive GmbH

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numery handlowe:

1100051, 6785, S6785

numer części:

ZA5108.3.2

otwór Ø [mm] 51
Czynnik wypełniający Płyn hamulcowy
Materiał Aluminium
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez czujnika
nr EAN 4028569485508

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wysprzęglik centralny sprzęgła ZA5108.3.2 FTE automotive GmbH

ŁOŻYSKO OPOROWE FTE TRUCK ZA5108.3.2/1100051 MERCEDES ATEGO MAN OM904/6 BEZ CZUJNIKA OSŁONA CZARNA
numery OEM:
MERCEDES-BENZ      000 254 03 20
MERCEDES-BENZ      000 254 04 20
MERCEDES-BENZ      000 254 30 20
MERCEDES-BENZ      002 250 19 15
MERCEDES-BENZ      002 250 21 15
MERCEDES-BENZ      002 250 22 15
MERCEDES-BENZ      002 250 27 15
MERCEDES-BENZ      002 250 29 15
MERCEDES-BENZ      002 250 31 15
MERCEDES-BENZ      002 250 51 15
MERCEDES-BENZ      002 250 66 15
VOLVO      20 376 130
VOLVO      3 952 876
VOLVO      3 952 876-5
VOLVO      3 953 503
HYUNDAI      41700-T1219

Zastosowanie Wysprzęglik centralny sprzęgła ZA5108.3.2 FTE automotive GmbH w samochodach:

Opinie Klientów o Wysprzęglik centralny sprzęgła ZA5108.3.2 FTE automotive GmbH:

2022-08-09
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-05-06
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Wysprzęglik centralny sprzęgła


Centralny wysprzęglik to hydrauliczny element zestawu sprzęgła samochodowego, który montowany jest w dzwonie skrzyni biegów. Łączy on w sobie funkcje siłownika sprzęgła i łożyska oporowego. Dzięki zintegrowaniu dwóch części w jedną, naprawy są łatwiejsze. Pamiętajmy, że rozwiązanie to spotkamy tylko w najnowszych pojazdach. Przy każdorazowej naprawie sprzęgła należy również dokonać wymiany wysprzęglika.

Jeśli chodzi o zasadę działania, współpracuje on z tarczą dociskową i jest w podobnej bliskości, co standardowe łożysko wyciskowe w układzie z tradycyjnym sprzęgłem. Pamiętajmy, że łożysko w wysprzęgliku centralnym może przemieszczać się osiowo na nośniku. Minimalizuje to zużycie listków sprężyny talerzowej.

Układ taki ma znacznie wyższą sprawność mechaniczną od systemu z linką sprzęgła lub łożyskiem wyciskowym współpracującym z siłownikiem sprzęgła. Co ciekawe wysprzęglik wykonany jest najczęściej z tworzywa sztucznego, czasem ze stali lub aluminium. Są w nim również elementy gumowe.

Typowymi usterkami są wycieki płynu hydraulicznego, utrata uszczelnień lub pogorszenie właściwości płynu hydraulicznego. Jeśli okazuje się, że do włączenia biegów w samochodzie musimy używać większej niż dotychczas siły, jest prawdopodobne, że układ jest nieszczelny.