Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » 4PK0787 goodyear

Pasek klinowy wielorowkowy 4PK0787 GOODYEAR

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

4PK0787

producent:

GOODYEAR

Długość [mm]:787
Szerokość [mm]:14,2
Ilość żeber:4

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy 4PK0787 GOODYEAR

numery OEM:
DAIHATSU      90048-31012
DAIHATSU      90048-31013
DAIHATSU      90048-31018
DAIHATSU      9004831012
DAIHATSU      9004831013
DAIHATSU      9004831018
FIAT      46443510
FIAT      46557131
FIAT      46763946
FIAT      71749426
HONDA      31110-P1K-E03
HONDA      31110-P72-004
HONDA      31110-P72-505
HONDA      31110P1KE01
HONDA      31110P1KE03
HONDA      31110P72004
ROVER      GMB101
SUBARU      95141-63B50
SUBARU      9514163B50
SUZUKI      4918063B50
SUZUKI      49181-60A00
SUZUKI      4918160A00
SUZUKI      95141-63B50
SUZUKI      9514163B50
TOYOTA      99364-00790
TOYOTA      99364-20790
TOYOTA      9936400790
TOYOTA      9936420790
VAUXHALL      90509751
VAUXHALL      90512538
CHEVROLET      25183062
CHEVROLET      96444475
SANTANA      49181-60A00
SANTANA      4918160A00
HYUNDAI      25212-02-550
HYUNDAI      2521202550
KIA      25212-02-550
KIA      2521202550
DAEWOO      25183062
DAEWOO      96444475
SMART      0003177V003000000
SMART      0018907V001000000
SMART      1609970092

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy 4PK0787 GOODYEAR w samochodach:

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.