Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » 790 K 4 hutchinson

Pasek klinowy wielorowkowy 790 K 4 HUTCHINSON

790 K 4 Pasek klinowy wielorowkowy HUTCHINSON

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numery handlowe:

790K4

numer części:

790 K 4

producent:

HUTCHINSON

Długość [mm] 790
Ilość żeber 4
nr EAN 3159750626118

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy 790 K 4 HUTCHINSON

numery OEM:
BMW      11 28 7 794 070
DAIHATSU      90048-31012
DAIHATSU      90048-31013
DAIHATSU      90048-31018
FIAT      60565258
FIAT      71749426
HONDA      31110-P1K-E01
HONDA      31110-P1K-E03
HONDA      31110-P72-004
HONDA      31110-P72-505
HONDA      31110-P72-506
HONDA      31110-P75-004
LANCIA      60565258
MITSUBISHI      4451A084
NISSAN      11920-4A00B
ROVER      GMB101
ROVER      PQS101080
SUBARU      95141-63B50
SUZUKI      11920-4A00B
SUZUKI      49180-63B50
SUZUKI      49181-60A00
SUZUKI      95141-63B50
TOYOTA      99364-00790
TOYOTA      99364-20790
CHEVROLET      25183062
SMART      0003177V003000000
SMART      0018907V001000000
SMART      1609970092

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy 790 K 4 HUTCHINSON w samochodach:

Opinie Klientów o Pasek klinowy wielorowkowy 790 K 4 HUTCHINSON:

Wiesław, Niechobrz
2020-10-16
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Wojciech, Warszawa
2019-12-17
 5/5
Ok

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.