Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » 4PK0855 goodyear

Pasek klinowy wielorowkowy 4PK0855 GOODYEAR

4PK0855 Pasek klinowy wielorowkowy GOODYEAR
 

    Ocena:
numer części:

4PK0855

producent:

GOODYEAR

Długość [mm]:855
Szerokość [mm]:14,2
Ilość żeber:4

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy 4PK0855 GOODYEAR

numery OEM:
AUDI      038260849
AUDI      038260849A
AUDI      050260849A
AUDI      050903137C
AUDI      058260849
AUDI      058260849A
AUDI      06B260849A
CHRYSLER      4668 241AC
CHRYSLER      4668241AC
CITROËN      5750-Q9
CITROËN      5750-V0
CITROËN      5750-XV
CITROËN      5750Q9
CITROËN      5750V0
CITROËN      5750XV
FIAT      46542303
HONDA      38920-P04-003
HONDA      38920-P04-004
HONDA      38920P04003
HONDA      38920P04004
MAZDA      B3C7-15-907C
MAZDA      B3C715907C
MAZDA      B61P-15-907A
MAZDA      B61P-15-907B
MAZDA      B61P15907A
MAZDA      B61P15907B
MAZDA      BP4W-15-907B
MAZDA      BP4W15907B
NISSAN      11720-B4800
NISSAN      11720B4800
NISSAN      11720V7302
NISSAN      11920-0H600
NISSAN      119200-H610
NISSAN      119200H600
NISSAN      119200H610
PEUGEOT      5750-80
PEUGEOT      575080
SKODA      06B260849A
SKODA      06B260849B
TOYOTA      99364-30850
TOYOTA      9936430850
VOLKSWAGEN      058260849A
VOLKSWAGEN      06B260849A
HYUNDAI      97713-2D100
HYUNDAI      97713-2D510
HYUNDAI      97713-2E000
HYUNDAI      977132
HYUNDAI      977132D100
HYUNDAI      977132D510
KIA      97713-2D100
KIA      97713-2D510
KIA      977132D100
LAND ROVER      STC2326
LAND ROVER      STC3397

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy 4PK0855 GOODYEAR w samochodach:

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.