Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » 109 660 topran

Pasek klinowy wielorowkowy 109 660 TOPRAN

109 660 Pasek klinowy wielorowkowy TOPRAN
 

    Ocena:
numery handlowe:

14,24 x 855, 4PK x 855

numer części:

109 660

producent:

TOPRAN

Długość [mm] 855
Szerokość [mm] 14,2
Ilość żeber 4
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy 109 660 TOPRAN

Pasek wielorowkowy (4PK855) pasuje do: AUDI 100 C4, 80 B4, A4 B5, A6 C4, A6 C5; BMW 3 (E36), 5 (E34); PEUGEOT 205 II, 306, PARTNER, PARTNER/MINIVAN; SKODA SUPERB I; VW BORA 1.1-2.0D 10.87-12.15
numery OEM:
AUDI      050 903 137B
AUDI      050 903 137C
AUDI      058 260 849
AUDI      058 260 849A
AUDI      06B 260 849A
AUDI      06B 260 849B
BMW      6455 1 727 378
PEUGEOT      5750 80
SKODA      050 903 137B
SKODA      050 903 137C
SKODA      058 260 849
SKODA      058 260 849A
SKODA      06B 260 849A
SKODA      06B 260 849B
VOLKSWAGEN      050 903 137B
VOLKSWAGEN      050 903 137C
VOLKSWAGEN      058 260 849
VOLKSWAGEN      058 260 849A
VOLKSWAGEN      06B 260 849A
VOLKSWAGEN      06B 260 849B

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy 109 660 TOPRAN w samochodach:

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.