Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » 4PK0963 goodyear

Pasek klinowy wielorowkowy 4PK0963 GOODYEAR

 

    Ocena:
numer części:

4PK0963

producent:

GOODYEAR

Długość [mm]:963
Szerokość [mm]:14,2
Ilość żeber:4

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy 4PK0963 GOODYEAR

numery OEM:
ALFA ROMEO      0060551888
ALFA ROMEO      60551888
ALFA ROMEO      71739623
ALFA ROMEO      71749423
CITROËN      5750-H1
CITROËN      5750H1
CITROËN      91508762
CITROËN      91536703
CITROËN      96001123
FIAT      46411595
FIAT      46456894
FIAT      46537099
FIAT      46542302
FIAT      7644376
FIAT      7644875
FIAT      7644876
FIAT      7758972
FIAT      7765718
FORD      6534254
FORD      6534255
FORD      91TF6C301B1C
FORD      91TF6C301B2C
ISUZU      8-94382-106-0
ISUZU      8943821060
LANCIA      46456894
LANCIA      46537099
LANCIA      46542302
LANCIA      7644875
MAZDA      B3C7-15-909C
MAZDA      B3C715909C
MAZDA      B3J215909
NISSAN      11720-D4001
NISSAN      11720D4001
NISSAN      11920-F6501
NISSAN      11920F6501
OPEL      1340603
OPEL      94382106
PEUGEOT      5750-70
PEUGEOT      575070
PEUGEOT      6455-B2
PEUGEOT      6455B2
RENAULT      7700861467
ROVER      ADU7786
ROVER      GFB80966
ROVER      GMB40966
SUBARU      73013TA070
VAUXHALL      94382106
HYUNDAI      23127-33300
HYUNDAI      2312733300
HYUNDAI      97713-33340
HYUNDAI      9771333340
KIA      0K2AA15908
KIA      B3C7-15-909C
KIA      B3C715909C

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy 4PK0963 GOODYEAR w samochodach:

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.