Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » 5PK1150 goodyear

Pasek klinowy wielorowkowy 5PK1150 GOODYEAR

 

    Ocena:
numery handlowe:

5PK1148, 5PK1149, 5PK1150, 5PK1151, 5PK1152

numer części:

5PK1150

producent:

GOODYEAR

Długość [mm]:1150
Szerokość [mm]:17,8
Ilość żeber:5

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy 5PK1150 GOODYEAR

numery OEM:
ALFA ROMEO      55193795
BMW      11281729211
CITROËN      96152090
CITROËN      96152091
FIAT      55193795
HONDA      38920-PWA-J01
HONDA      38920PWAJ01
LANCIA      55193795
MAZDA      FP01-15-909
MAZDA      FP0115909
MAZDA      FP02-15-909
MAZDA      FP02-15-909A
MAZDA      FP0215909
MAZDA      FP0215909A
PEUGEOT      5750-C0
PEUGEOT      5750C0
ROVER      GFB91150
ROVER      GMB51145
ROVER      GMB51150
ROVER      PQS100940
ROVER      PQS101590
TOYOTA      9936581150

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy 5PK1150 GOODYEAR w samochodach:

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.