Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » J1051150 herth+buss jakoparts

Pasek klinowy wielorowkowy J1051150 HERTH+BUSS JAKOPARTS

J1051150 Pasek klinowy wielorowkowy HERTH+BUSS JAKOPARTS
 

    Ocena:
numery handlowe:

5PK1150

numer części:

J1051150

Ilość żeber 5
Długość [mm] 1150
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego J9103000
nr EAN 4029416177737

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy J1051150 HERTH+BUSS JAKOPARTS

numery OEM:
ALFA ROMEO      55193795
ALFA ROMEO      55230399
ALFA ROMEO      55232450
ALFA ROMEO      55249822
BMW      1 733 708
BMW      11 28 1 733 708
CHRYSLER      55193795
CHRYSLER      55230399
CHRYSLER      55232450
CHRYSLER      55249822
FIAT      55193795
FIAT      55230399
FIAT      55232450
FIAT      55249821
FIAT      55249822
FORD      2009266
FORD      BS51-8620-BB
HONDA      38920-PWA-J01
LANCIA      55193795
LANCIA      55230399
LANCIA      55232450
LANCIA      55249821
LANCIA      55249822
MAZDA      FP01-15-909
MAZDA      FP01-15-9099F
MAZDA      FP01-15-909A9F
MAZDA      FP02-15-909
MAZDA      FP02-15-9099F
MAZDA      FP02-15-909A
MITSUBISHI      MB813867
OPEL      13 40 041
OPEL      55232450
TOYOTA      99365-21150
TOYOTA      99365-31150
TOYOTA      99365-81150
VAUXHALL      13 40 041
VAUXHALL      55232450

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy J1051150 HERTH+BUSS JAKOPARTS w samochodach:

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.