Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » 5PK1225 goodyear

Pasek klinowy wielorowkowy 5PK1225 GOODYEAR

 

    Ocena:
numery handlowe:

5PK1223, 5PK1224, 5PK1225, 5PK1226, 5PK1227

numer części:

5PK1225

producent:

GOODYEAR

Długość [mm]:1225
Szerokość [mm]:17,8
Ilość żeber:5

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy 5PK1225 GOODYEAR

numery OEM:
CITROËN      91541179
OPEL      1340629
OPEL      1340631
OPEL      1340642
OPEL      90531967
OPEL      90542748
OPEL      90542749
OPEL      9118612
OPEL      9129460
PEUGEOT      5750-81
PEUGEOT      575081
TOYOTA      90916-02507
TOYOTA      9091602507
TOYOTA      99365-21220
TOYOTA      99365-81220
TOYOTA      9936521220
TOYOTA      9936581220
VAUXHALL      91126380

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy 5PK1225 GOODYEAR w samochodach:

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.