Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » J1051220 herth+buss jakoparts

Pasek klinowy wielorowkowy J1051220 HERTH+BUSS JAKOPARTS

J1051220 Pasek klinowy wielorowkowy HERTH+BUSS JAKOPARTS
 

    Ocena:
numery handlowe:

5PK1219

numer części:

J1051220

Ilość żeber 5
Długość [mm] 1219
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego J9103000
nr EAN 4029416201197

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy J1051220 HERTH+BUSS JAKOPARTS

numery OEM:
ALFA ROMEO      55230394
ALFA ROMEO      55240004
AUDI      028 903 137 AL
AUDI      028 903 137 AP
AUDI      047 903 137 R
CHRYSLER      55230394
CHRYSLER      55240004
CITROËN      5750 FQ
CITROËN      5750 FR
CITROËN      5750 VK
FIAT      55230394
FIAT      55240004
MITSUBISHI      MN176569
PEUGEOT      5750 FQ
PEUGEOT      5750 FR
PEUGEOT      5750 VK
SEAT      028 903 137 AP
SEAT      047 903 137 R
SKODA      028 903 137 AP
SKODA      047 903 137 R
TOYOTA      90916-02507
TOYOTA      99365-21220
TOYOTA      99365-21220-8P
TOYOTA      99365-81220
VOLKSWAGEN      028 903 137 AL
VOLKSWAGEN      028 903 137 AP
VOLKSWAGEN      047 903 137 R
SMART      000 993 23 96
SMART      A 000 993 23 96

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy J1051220 HERTH+BUSS JAKOPARTS w samochodach:

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.