Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » 6PK1420 goodyear

Pasek klinowy wielorowkowy 6PK1420 GOODYEAR

 

    Ocena:
numery handlowe:

6PK1418, 6PK1419, 6PK1420, 6PK1421, 6PK1422

numer części:

6PK1420

producent:

GOODYEAR

Długość [mm]:1420
Szerokość [mm]:21,4
Ilość żeber:6

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy 6PK1420 GOODYEAR

numery OEM:
CHRYSLER      4861 734AA
CHRYSLER      4861734AA
FORD      1015694
FORD      1040754
FORD      1133958
FORD      6758563
FORD      7120654
FORD      95WF6C301CB
RENAULT      7700857071
TOYOTA      90080-91208
TOYOTA      9008091208
TOYOTA      90916-02545
TOYOTA      90916-W2007
TOYOTA      9091602545
TOYOTA      90916W2007
TOYOTA      90916W2008
VOLVO      9186320

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy 6PK1420 GOODYEAR w samochodach:

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.