Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » 302 367 topran

Pasek klinowy wielorowkowy 302 367 TOPRAN

302 367 Pasek klinowy wielorowkowy TOPRAN

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

21,36 x 1420, 21,36 x 1425, 6PK x 1420, 6PK x 1425

numer części:

302 367

producent:

TOPRAN

Urządzenia napędzane agregat napędzany: alternator
Urządzenia napędzane agregat napędzany: pompa wspomagania układu kierowniczego
Długość [mm] 1425
Szerokość [mm] 21,4
Ilość żeber 6
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy 302 367 TOPRAN

Pasek wielorowkowy (6PK1425) pasuje do: AUDI A1, A3; FORD ESCORT V, ESCORT V EXPRESS, ESCORT VI, ORION III; RENAULT LAGUNA I; SEAT ALTEA, ALTEA XL, IBIZA IV SC, IBIZA IV ST, LEON 1.2-2.0 07.90-
numery OEM:
AUDI      03F 903 137A
FORD      1 015 694
FORD      6 180 854
FORD      6 180 855
FORD      6 758 563
FORD      91SF6C301B1A
FORD      91SF6C301B2A
FORD      91SF6C301B2B
FORD      91SF6C301B2C
FORD      EJ6K1420
RENAULT      7700 857 071
RENAULT      7701 064 341
SEAT      03F 903 137A
SKODA      03F 903 137A
VOLKSWAGEN      03F 903 137A

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy 302 367 TOPRAN w samochodach:

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.