Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » 6PK1875 goodyear

Pasek klinowy wielorowkowy 6PK1875 GOODYEAR

 

    Ocena:
numer części:

6PK1875

producent:

GOODYEAR

Długość [mm]:1875
Szerokość [mm]:21,4
Ilość żeber:6

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy 6PK1875 GOODYEAR

numery OEM:
AUDI      03D145933AD
AUDI      078903137AR
AUDI      078903137BC
AUDI      078903137BD
AUDI      078903137BJ
BMW      11287511476
BMW      11287532145
BMW      11287552233
MERCEDES-BENZ      0119970292
MERCEDES-BENZ      0139974792
MITSUBISHI      MR994718
OPEL      1340639
OPEL      1340665
OPEL      24413294
OPEL      90529914
SEAT      03E260849A
SEAT      03E260849B
SEAT      047903137E
SKODA      03E260849A
SKODA      03E260849B
TOYOTA      90916-W2006
TOYOTA      90916W2006
VAUXHALL      24413294
VOLKSWAGEN      03D145933AD
VOLKSWAGEN      03E260849A
VOLKSWAGEN      03E260849B
VOLKSWAGEN      044903137R
CHEVROLET      25183021
CHEVROLET      96183108
DAEWOO      25183021
DAEWOO      96183108
DAEWOO      96352605

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy 6PK1875 GOODYEAR w samochodach:

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.