Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » J1061875 herth+buss jakoparts

Pasek klinowy wielorowkowy J1061875 HERTH+BUSS JAKOPARTS

J1061875 Pasek klinowy wielorowkowy HERTH+BUSS JAKOPARTS
 

    Ocena:
numery handlowe:

6PK1875

numer części:

J1061875

Ilość żeber 6
Długość [mm] 1875
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego J9103000
nr EAN 4029416177973

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy J1061875 HERTH+BUSS JAKOPARTS

numery OEM:
AUDI      078 903 137 AR
AUDI      078 903 137 BD
BMW      11 28 7 511 476
BMW      11 28 7 532 145
BMW      11 28 7 552 233
BMW      11 28 7 631 810
BMW      7 511 476
BMW      7 532 145
BMW      7 552 233
BMW      7 631 810
DAIHATSU      90048-31064
DAIHATSU      90048-31064-000
MERCEDES-BENZ      011 997 02 92
MERCEDES-BENZ      013 997 46 92
MERCEDES-BENZ      013 997 47 92
MERCEDES-BENZ      A 011 997 02 92
MERCEDES-BENZ      A 013 997 46 92
MERCEDES-BENZ      A 013 997 47 92
MITSUBISHI      MN163085
MITSUBISHI      MR994718
OPEL      13 40 639
OPEL      13 40 665
OPEL      24413294
OPEL      90529914
SEAT      03E 260 849 A
SEAT      03E 260 849 B
SKODA      03E 260 849 A
SKODA      03E 260 849 B
TOYOTA      90916-02504
TOYOTA      90916-02547
TOYOTA      90916-W2006
TOYOTA      90916-W2026
VAUXHALL      13 40 639
VAUXHALL      13 40 665
VAUXHALL      24413294
VAUXHALL      90529914
VOLKSWAGEN      078 903 137 AR
VOLKSWAGEN      078 903 137 BD
CHEVROLET      13 40 665
CHEVROLET      24413294
CHEVROLET      25183021
CHEVROLET      90529914
CHEVROLET      96183108
CHEVROLET      96352605
CHEVROLET      96990678
LEXUS      90916-02547

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy J1061875 HERTH+BUSS JAKOPARTS w samochodach:

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.