Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » QBR61873 quinton

Pasek klinowy wielorowkowy QBR61873 QUINTON

QBR61873 Pasek klinowy wielorowkowy QUINTON

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

QBR61873

producent:

QUINTON

Długość [mm]:1873
Ilość żeber:6

Status produktu: Normal

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy QBR61873 QUINTON

numery OEM:
AUDI      078903137AR
AUDI      078903137BD
MERCEDES-BENZ      0119970292
MERCEDES-BENZ      A0119970292
MITSUBISHI      MR994718
OPEL      1340639
OPEL      1340665
OPEL      24413294
OPEL      90529914
SEAT      03E260849A
SEAT      03E260849B
SEAT      078903137AR
SEAT      078903137BD
SEAT      3D145933AH
SKODA      03E260849A
SKODA      03E260849B
SKODA      078903137AR
SKODA      078903137BD
VOLKSWAGEN      03E260849A
VOLKSWAGEN      03E260849B
VOLKSWAGEN      078903137AR
VOLKSWAGEN      078903137BD
CHEVROLET      96183108
DAEWOO      96183108
DAEWOO      96352605

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy QBR61873 QUINTON w samochodach:

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.