Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » 6PK1900 goodyear

Pasek klinowy wielorowkowy 6PK1900 GOODYEAR

 

    Ocena:
numery handlowe:

6PK1898, 6PK1899, 6PK1900, 6PK1901, 6PK1902

numer części:

6PK1900

producent:

GOODYEAR

Długość [mm]:1900
Szerokość [mm]:21,4
Ilość żeber:6

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy 6PK1900 GOODYEAR

numery OEM:
AUDI      078903137AJ
FORD      0826888
FORD      1011698
FORD      1068252
FORD      6200264
FORD      6200265
FORD      6833789
FORD      7310609
FORD      826888
FORD      928F6C301C1A
FORD      928F6C301C1B
FORD      928F6C301C2A
FORD      928X6C301C1B
FORD      95WF6C301HA
MAZDA      1E03-15-909
MAZDA      1E03-15-909A
MAZDA      1E03-15-909B
MAZDA      1E03-15-909D
MAZDA      1E0315909
MAZDA      1E03159098
MAZDA      1E0315909A
MAZDA      1E0315909B
MAZDA      1E0315909D
OPEL      1340272
OPEL      1340606
OPEL      1340608
OPEL      1340614
OPEL      1340625
OPEL      1340647
OPEL      1340663
OPEL      1340676
OPEL      1340742
OPEL      24413292
OPEL      6340621
OPEL      6340637
OPEL      90409782
OPEL      90466524
OPEL      90500228
OPEL      90502734
OPEL      90571070
OPEL      91126386
OPEL      9118618
OPEL      9129468
SAAB      24452030
SAAB      4165080
SAAB      4575528
SAAB      5340534
TOYOTA      90916-02555
TOYOTA      9091602555
VAUXHALL      24413292
VAUXHALL      24452030
VAUXHALL      55354680
VAUXHALL      55562866
VAUXHALL      90409782
VAUXHALL      90466524
VAUXHALL      90500228
VAUXHALL      91126386
VAUXHALL      9118618
VAUXHALL      93181718
VAUXHALL      93181719
VOLKSWAGEN      044260849E
VOLKSWAGEN      078903137AJ
DAEWOO      10111698
DAEWOO      96350548

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy 6PK1900 GOODYEAR w samochodach:

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.